متن کامل نطق حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی

خورنا متن کامل نطق حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم ا… الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدا… السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولادالحسین و علی اصحاب الحسین علیه السلام

با سلام و درود بر ارواح پاک شهداء و امام شهداء، طول عمر با برکت مقام معظم رهبری(مدظله) را از خداوند منان خواستارم.

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت همکاران عزیز، ملت شریف ایران اسلامی و بخصوص مردم ولایتمدار حوزه انتخابیه‌ و همچنین عرض تسلیت و تعزیت دارم بمناسبت ایام سوگواری آقا ابا عبدا… الحسین علیه السلام

  • نیروهای ارتش عراق در روزهای گذشته با حمایت نیروهای مردمی و عشایر در یکی از بزرگترین عملیات‌های نظامی توانست بطور کامل بر شهر جُرف الصخر و اطراف آن تسلط یابد و پرچم داعش را از ساختمان‌های شهر پایین کشد. پس از آمرلی این دومین موفقیت نظامی است که ناشی از هماهنگی میان همه یگان‌های ارتش عراق و نیروهای مردمی است؛ اما نکته برجسته در این ماجرا این است که یکبار دیگر نقش پررنگ گروه‌های مردمی مشخص شد، گروه‌هایی که عمدتاً با لبیک به فرمان مراجع و علمای عراق و بوسیله سردار سلیمانی هدایت می‌شوند؛ همان شیرمردی که رسانه‌ها و مقامات غربی هم به قدرت نفوذ او در منطقه اذعان دارند. سردار قاسم سلیمانی به کمک جوانان مؤمن و مسلمان عراق در فتح دو شهر مهم آمرلی و جُرف الصخر کار بزرگی را انجام داد که ائتلاف غربی و عربی ضد داعش به رهبری آمریکا هنوز نتوانسته در عین العرب(یا همان کوبانی) انجام دهد.
  • این روزها که مهلت مذاکرات کشورهای ۱+۵ با ایران رو به اتمام است دشمن قسم خورده‌ی انقلاب اسلامی یعنی آمریکای جنایتکار تمام تلاش خود را جهت ضایع کردن حقوق مسلم هسته‌ای مردم ایران بکار گرفته است؛ لذا پُر واضح است که تیم مذاکره کننده بایستی با رعایت خطوط قرمز تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری جهت احقاق حق مسلم هسته‌ای نهایت تلاش خود را نموده و چون کوهی استوار مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرده و ذره‌ای پا پس نکشدکه این خواسته رهبری عزیز، مجلس و ملت شریف ایران اسلامی است. از دولت محترم مصرانه می‌خواهیم نسبت به شفاف سازی مذاکرات و اطمینان از حرکت در چارچوب‌های ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) اطلاع رسانی کافی را به نمایندگان و مردم شریف ایران اسلامی داشته باشد.

اما مسایل حوزه انتخابیه:

  • حوزه انتخابیه شهرستان‌های بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر از نظر وسعت بزرگترین حوزه استان است که از غرب به شادگان، از شرق به بهبهان، از شمال به اهواز و رامهرمز و از جنوب به شهرستان دیلم از توابع استان بوشهر محدود بوده و به دلیل برخورداری از ۲۱ مجتمع پتروشیمی، دو منطقه نفت و گاز، اداره بنادر و کشتیرانی، گمرک، دارا بودن بیش از مرز ساحلی استان خوزستان با خلیج فارس(اینها علاوه بر ادارات سه شهرستان است) از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و این در صورتی است که این حوزه تنها یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. در حالی که چندین حوزه انتخابیه در استان با دارا بودن فقط یک شهرستان و جمعیتی مابین ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار نفر و حتی حوزه‌ای با جمعیتی حدود نصف جمعیت این حوزه دارای چند نماینده می‌باشند. اخیراً در کمیسیون شوراهای مجلس “یک نماینده‌ی سهم استان خوزستان” را برای جائی در نظر گرفته‌اند که از نظر وسعت، جمعیت و موقعیت با این حوزه قابل مقایسه نیست؛ لذا از کمیسیون شوراها و هیئت رئیسه مجلس، بخصوص ریاست محترم مجلس انتظار دارد با اصلاح مصوبه کمیسیون نسبت به رفع این تبعیض که خلاف اصل سوم قانون اساسی است اقدام لازم را بعمل آورند.
  • اشتغال: حوزه انتخابیه بنده دارای ظرفیت‌های بسیار مناسب به لحاظ وجود ۱٫ صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ۲٫ رودخانه‌های مارون، جراحی و زهره ۳٫ بنادر ماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و هندیجان می‌باشد و بایستی کمترین آمار بیکاری را داشته باشد ولی بعکس، متأسفانه با جمعیت ۳۲ هزار نفری افراد جویای کار که اغلب جوانان تحصیلکرده هستند از نرخ بیکاری ۲۷% رنج می‌برد. لذا از ریاست محترم جمهوری می‌خواهم اولاً با صدور بخشنامه‌ای به وزارتخانه‌های مربوطه اولویت بکارگیری نیروهای بومی را ابلاغ نموده؛ ثانیاً با تسریع در روند تکمیل سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و ایجاد صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی و پالایشگاه فرآورده‌های نفتی و توجه ویژه به طرح‌های کشاورزی، شیلات و پرورش آبزیان و همچنین تسهیل تجارت با وضع معافیت‌های گمرکی زمینه اشتغالزایی را در منطقه فراهم آورد.
  • آب: استان خوزستان که دارای آب‌های شیرین جاری کشور است با وجود سدهای فراوان و ذخیره آب کافی متأسفانه سال‌هاست از مشکل آب چه در بخش شرب و چه در بخش کشاورزی رنج می‌برد و با وجود وعده‌های بسیار از دولت‌های گذشته و دولت فعلی همچنان مشکل پابرجاست بگونه‌ای که آب آشامیدنی حوزه انتخابیه‌ی شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه و هندیجان دارای EC و سختی بالای ۳۰۰ بوده و این درحالی است که برخی روستاهای این حوزه فاقد آب لوله کشی با همین کیفیت نامطلوب می‌باشند. در بخش کشاورزی اولاً سهمیه آب در نظر گرفته شده به اندازه‌ی نیاز کشاورزلن نیست و همان هم بدرستی تأمین نمی‌شود. ثانیاً همین آب، دارای شوری بسیار بالایی است بگونه‌ای که EC و سختی آن حدود ۷۰۰۰ و در پاره‌ای مواقع تا ۱۰۰۰۰ هم در رودخانه‌های جراحی و بخصوص زهره مشاهده می‌شود. لذا از وزیر محترم نیرو خواسته می‌شود با سرعت بخشیدن به اجرای طرح انتقال آب از سد کوثر جهت شهرهای جنوب شرق استان و همچنین تأمین سهمیه آب کشاورزی متناسب با نیاز کشاورزان منطقه اقدام جدی و عاجل بعمل آورد.
  • فاضلاب: احداث شبکه فاضلاب شهری در شهرهای بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) در سال ۱۳۹۲ روند مناسبی داشته ولی متأسفانه در حال حاضر بیش از ۸ ماه است که بعلت عدم فروش اوراق مشارکت و همچنین عدم تأمین اعتبار لازم تعطیل شده است و فاضلاب شهرهای امیدیه و هندیجان با وجود اینکه چندین سال از اجرای طرح‌ مطالعاتی آنان گذشته تا کنون اقدامی عملی برای احداث شبکه فاضلاب شهرهای یادشده صورت نگرفته است. لذا از وزیر محترم نیرو تقاضا دارد جهت تأمین اعتبار مورد نیاز جهت ادامه طرح فاضلاب شهرهای بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) نسبت به فروش اوراق مشارکت اقدام لازم را بعمل آورده و همچنین دستور لازم جهت شروع بکار اجرای شبکه فاضلاب شهری در شهرهای امیدیه و هندیجان را ابلاغ نمایند.
  • طرح کشاورزی: منطقه جراحی شهرستان بندرماهشهر که میان شهرهای رامشیر و شادگان قرار دارد متأسفانه در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مصوب سفر استانی مقام معظم رهبری(مدظله) لحاظ نگردیده است و این درصورتی است که شهرهای رامشیر در بالادست و شادگان در پایین دست منطقه جراحی در طرح دیده شده‌اند و منطقه جراحی نه؛ با اینکه بنده در طول ۲ سال گذشته از طریق وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو پیگیر موضوع بوده‌ام و وزیر محترم جهادکشاورزی با توجه به شرایط بسیار مناسب منطقه، اعلام موافقت و آمادگی نموده‌اند اما تا کنون وزارت نیرو اقدام مؤثری در این خصوص بعمل نیاورده است. لذا از وزیر محترم نیرو درخواست دارد با اعلام موافقت خویش نسبت به رفع تبعیض آشکار اقدام نمایند.
  • جاده‌ها: ۱٫ جاده‌های دوطرفه منطقه شامل: جاده ماهشهر به رامشیر و جاده امیدیه به دیلم شرایط بسیار نامناسبی را دارا می‌باشند و متأسفانه شاهد سوانح و تصادفات زیادی در در این جاده‌ها می‌باشیم. لذا از وزارت راه و شهرسازی تقاضا دارد با تعریض و اتوبان کردن جاده‌های یاد شده امنیت حمل و نقل را فراهم آورد. ۲٫ جاده جایزان به امیدیه بطول ۱۷ کیلومتر بیش از ۴ سال است که عملیات اجرایی آن شروع ولی تکمیل نشده و کار احداث و بازسازی به علت مشکل اعتباری بسیار کند است؛ عدم اتمام جاده مشکلات زیادی را برای مردم شریف منطقه بوجود آورده لذا از وزارت نفت تقاضا دارد نسبت به تأمین اعتبار جاده مذکور طبق قول داده شده اقدام نماید. ۳٫ جاده بندرماهشهر – امیدیه یک ماه پس از افتتاح بعلت بدی کار احداث، تخریب و تعطیل شد و رفت و آمد دوباره از جاده قدیمی و بصورت دوطرفه صورت می‌پذیرد؛ همین امر متأسفانه سبب ساز بروز سوانح و تصادفات جاده‌ای بسیاری شده است. لذا از دستگاه‌های نظارتی بخصوص بازرسی می‌خواهم که با پیمانکار و افراد متخلف برخورد و وزارت نفت هرچه سریعتر نسبت به تعمیر و تکمیل جاده اقدام نماید تا انشاءا… دیگر شاهد این همه سوانح در این جاده نباشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دوستدار امام سلام ما شا الله
  • فریاد بخدا این نماینده هندیجان است.یکبار دیگر بخوانید همه حرفها در مورد ماهشهر و امیدیه.....حیف و صد افسوس
  • ناشناس چه عجب!!!!!! نطق داشت . فکرمیکردیم درمجلس نیست.
  • بصائر جناب آقای سردار آقاجری نماینده محترم ماهشهر هندیجان و امیدیه ؛ با عرض سلام واحترام .این مسئله هسته ای ابتدا یک اختلاف میان ایران و امریکا و نهایتا ایران و ۵+١ بود ولی رئیس جمهور منتسب و همفکر شما در دولت نهم و دهم عمدا یا ناشیانه آنرا به یک رویارویی ایرانی جهانی تبدیل کردند تا جایی که مقامات امریکایی از اینکه توانسته یودند در دوران دوم ریاست جمهوری م . ا . بی سابقه ترین تحریمهای بین المللی را برعلیه نان و داروی ملت ایران تنها و تنها به خاطر اظهارات غیر مسئولانه رییس دولت قبل بر ایرانیها اعمال کنند خودشان هم در شگفتی ماندند شما و همفکرانتان با بی کفایتی ، هزینه زندگی برای ملت را یک شبه بخاطر اظهارات غیر مسئولانه تان چند برابر کردید طوری که در صورت وجود یک دولت عاقل در کشورمان حتی اگر مقامات ایرانی اعلان می کرد ند که صدها بمب اتم ساخته اند و در اختیار دارند هم چنین ظلمی از جانب شورای امنیت سازمان ملل به ملت ایران تحمیل نمی شد !حاج آقا این تحریمها به خاطر اظهارات و موضع گیری های بین المللی غیر مسئولانه رییس جمهور قبل در مراسمات و دیدارهای رسمی به ملت تحمیل شد و بقول خودتان انرژی هسته ای تنها بهانه ای بوده است!!
  • حسین «خطاب به جناب بصائر و کسانی که اینگونه ساده اندیشانه تحلیل می کنند» سئوال : ۱- آیا تحمیل ۸ سال جنگ بر این ملت مظلوم که حمایت جامعه جهانی وسکوت سازمان ملل پشتیبان آن بود به علت اظهارات نابجای شخصی خاص بود ، یا مسئله چیز دیگری است؟ ۲- آیا تحریم ۳۵ ساله و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری که سکوت جامعه جهانی را پشتیبان داشته است در اثر اظهارات شخصی خاص بوده است؟ ۳- آیا کودتا بر علیه دولت مردمی دکتر مصدق و پشتیبانی جامعه جهانی و سکوت سازمان ملل هم در اثر اظهارات بی جای او بود؟ ۴- آیا تحریم های ویژه ای که بر علیه روسیه صورت گرفته در اثر اظهارات بی جای رئیس جمهور آنها بوده است؟ ۵- آیا حمله به افغانستان...؟؟؟ ۶- آیا از بین بردن بنیه هسته ای لیبی و از بین بردن زیر ساخت های آن و جنگ داخلی که غربیان راه انداخته اند....؟؟؟ ۷- آیا ایجاد جنگ داخلی در سوریه و اعزام هزاران نفر نیروهای امزش دیده از اروپا و سرا سر جهان به این کشور و تحریم آنها ....؟؟؟ ۸- آیا راه اندازی بلوای داعش در عراق در اثر ....؟؟ ۹- زدن بمب اتم به دو شهر ژاپن ....؟؟؟ ۱۱_ جنگ خانمان سوز ویتنام....؟؟؟ ۱۲- جنگ نابرابر ، ناجوانمردانه و وحشیانه علیه مردم بی دفاع یمن و پشتیبانی جامعه جهانی....؟؟؟ ۱۳-...... ۱۴- .... یا مسئله چیز دیگری است؟؟؟
  • ناشناس دیدگاه*تو حق مردم بندر امام را خورده ای باید اون دنیا جوابگو باشید
  • هوشنگ جناب سردار شما نتوانستید مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر را (دکتر قدری) را عوض کنید چگونه می خواهید در رابطه مسائل بین المللی صحبت کنید شما قدرت اجرایی در حوزه انتخابیه خود در سطح یک مدیر جزء را ندارید خواهشاً حرف بی ربط نزنید