لزوم ارائه موادغذایی سالم به ساکنان روستاهای اهواز

خورنا/ سید فتح‌الله هاشم‌نژاد در حاشیه برگزاری مانور آمادگی در برابر حملات بیوتروریستی در اهواز  اظهار کرد: پس از اعلام حالت اضطرار توسط مدیرکل پدافند غیرعامل استان در خصوص شیوع بیماری تب کریمه در مناطق شرقی کشور عراق و احتمال شیوع این بیماری در مناطق مرزی، ستاد مدیریت بحران هلال احمر استان در محل مرکز هدایت و فرماندهی عملیات تشکیل و به شهرستان‌های اهواز، آبادان، هویزه و دشت آزادگان اعلام آماده‌باش داده شد.

وی افزود: بر اساس سناریو با توجه مشاهده نخستین فرد دارای علایم بیماری در روستایی جسانیه شهرستان اهواز این جمعیت به‌منظور کنترل بحران یک تیم امدادی شامل دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه کامیونت حامل اقلام امدادی و ۱۰ امدادگر به منطقه اعزام کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اهواز اضافه کرد: با توجه به احتمال آلودگی روستا و برای اسکان نیروهای عملیاتی جمعیت و سایر دستگاه‌های عمل کننده از جمله شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست و نیروی انتظامی در محلی خارج از روستا اردوگاهی از سوی جمعیت هلال احمر اهواز دایر شد.

هاشم‌نژاد عنوان کرد: امدادگران اعزامی با همکاری کارکنان شبکه بهداشت نسبت به اطلاع‌رسانی، آموزش، پایش خانه به خانه و ارائه خدمات بهداشتی و کمک‌های اولیه به ساکنان اقدام کردند و افراد مشکوک را توسط آمبولانس به بخش عفونی بیمارستان رازی انتقال دادند.

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم ارائه موادغذایی سالم به ساکنان روستا، تغذیه اضطراری ۷۲ ساعته به تعداد خانوارهای روستا تامین شد.

در این مانور که به مناسبت روز پدافند غیرعامل از سوی قرارگاه زیستی مدیریت پدافند غیر عامل استان خوزستان اجرا شد، اداره‌ها و ارگان‌های عضو قرارگاه آمادگی خود برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو را به صورت عملی تمرین کردند.

بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه‌ها و یا لمس خون دام یا انسان بیمار به فرد دیگر منتقل می‌شود.

منبع/ خورنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *