رییس پلیس راه خوزستان مطرح کرد

ضرورت ایمن سازی جاده‌های غیر استاندارد خوزستان در فصل سرما

خورنا/ رییس پلیس راه خوزستان گفت: جاده‌های استان به ویژه جاده‌های روستایی، مولفه‌های استاندارد را ندارند و ضروری است اقدامات لازم برای ایمن‌سازی و رفع موانع جاده‌ها انجام شود.

سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: از جمله مسیرهای غیراستاندارد خوزستان، جاده‌های هفتگل و رامهرمز هستند که به علت فرسودگی پرخطر و حادثه‌سازند.

وی گفت: هماهنگی‌های لازم با مجموعه راه و شهرسازی در زمینه تعمیرات و لکه‌گیری جاده‌ها انجام شده تا حداقل بتوان از بروز حوادث جاده‌ای در مسیرهای خطرناک جلوگیری کرد. همچنین به منظور رفع خطرات جاده‌ای مسیرهای هفتگل و رامهرمز هماهنگی‌ها صورت گرفته است.

قدرتی تاکید کرد: با نزدیک شدن به فصل بارندگی، لایروبی سطح جاده‌ها ضروری است تا از لغزنده بودن و ایجاد حوادث جاده‌ای پیشگیری شود. همچنین در راستای کنترل و مدیریت سرعت در محورهای خوزستان، نصب تابلوهای راهنمای جاده‌ای در بلندمدت پیشنهاد شده است.

فرمانده پلیس راه استان خوزستان اظهار کرد: هر چند در بارندگی‌های اخیر هیچ حادثه ناشی از باران در سطح جاده‌های استان رخ نداد ولی همیشه اولین بارندگی‌ها پرخطر هستند زیرا با بارش باران و ترکیب روغن و گل و لای در سطح آسفالت، مایعی صابونی و لغزنده در جاده‌ها ایجاد می‌شود. در این شرایط، رانندگان باید از سرعت بالا و غیرمجاز و دنده معکوس جدا خودداری کنند تا در جاده دچار حادثه نشوند.

مرجع / ایسنا