معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: افزون بر ۲۳ میلیارد دلار کالا از ایران صادر شد

خورنا/ ‘ولی اله افخمی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خرمشهر افزود: میزان صادرات کالا از مرز شلمچه به کشور عراق را با توجه به شرایط کنونی و تراکم جمعیتی نیمه جنوبی این کشور می توان افزایش داد.

وی تامین زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری برای توسعه صادرات ضروری خواند و گفت: گمرک، مدیریت واحد در مرزها را عهده دار شده که امیدواریم با هماهنگی دستگاه های اجرایی در مرز شلمچه ثمرات خوبی داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تردد روزانه یکهزار کامیون از مرز شلمچه افزود: تامین زیرساخت های لازم در بخش های نرم افزاری برای افزایش این تردد و ارتباط بهتر با کشور عراق لازم است.

وی نشست چهارشنبه گذشته با وزیر تجارت عراق را یادآور شد و اظهار کرد: توافقنامه ای در این نشست امضا شد که به موجب آن مشکلات و مسائل بازدارنده در ارتباط ایران و عراق مورد توجه قرار گرفت و قرار بر این شد که دو طرف برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

افخمی با تاکید بر توسعه تولیدات در داخل کشور افزود: دولت تدبیر و امید راهکارهایی برای خروج از رکود ارائه داده که بخشی از آنها مصوب و بخشی برای تصویب به مجلس ارائه شده که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس، کالاهای بیشتر و با کیفیت تری برای صادرات تولید شود.