اطلاعیه پلیس خوزستان به مناسبت ماه محرم

خورنا/  پلیس خوزستان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

«ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با زشتی خرافات و انحرافات فکری از اسلام ناب محمدی بوده است که با تاسی از تعالیم مکتب حسین(ع) انتظار می‌رود دل‌دادگان حسین(ع) و محبان اهل البیت(ع) با ترویج ارزش‌های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه هدی(ع) در نحوه عزاداری و احیا یاد و خاطره و افکار و اهداف سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با هر گونه مظاهر و جریان‌های انحرافی و خرافی از قبیل قمه‌زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی و رفتارهای موهن مقابله هوشمندانه نموده و حقیقت نهضت عاشورا را که در جلوه های اخلاقی، ایثار، نوع‌دوستی، اخوت و برادری، رعایت حقوق دیگران نمود پیدا می‌کند؛ تبیین و ترویج نمایند.

نیروی انتظامی نیز همگام با حرکت عظیم مردمی ضمن گرامیداشت حماسه بزرگ و باشکوه عاشورا، اعتقاد دارد که حرکت سنتی عاشورایی بایستی بیانگر و تقویت‌کننده پیام جهاد، ایثار، شهادت و ترجمان اسلام ناب محمدی(صلی علیه و آله و سلم) باشد.

پر واضح است نیروی انتظامی با کمال افتخار در راستای تامین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس با مشارکت و همراهی عزادارن عزیز انجام وظیفه خواهد نمود.

بر این اساس نیروی انتظامی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اقامه عزا و احیای واقعه کربلا توجه شهروندان محترم را به موارد ذیل جلب نموده و نسبت به رعایت آنها تاکید می نماید.

۱- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی‌وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می‌شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

۲- تاکید می‌شود مسئولان و خادمین هیات‌ها و دسته‌های عزاداری به منظور صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی‌نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، جلوگیری نمایند.

۳-مسئولان هیات‌های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، جلوگیری نمایند.

۴- توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگو، رعایت حال بیماران و افراد مسن مدنظر قرار داده شود.

۵- شهروندان عزیز توجه داشته باشند به منظور پیشگیری از سوءاستفاده برخی مجرمان، هنگام دریافت نذورات، قبل از باز کردن درب منزل از شناسایی افراد توزیع‌کننده نذورات اطمینان حاصل نموده و به منظور حفظ سلامت خود و خانواده از پذیرش خوراکی‌های نامطمئن نیز پرهیز کنند.

۶- مرکز ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمات‌رسانی به مردم خواهند بود.

فرماندهی انتظامی استان خوزستان»