شهردار اهواز: از چاه های نفت بدون مجوز عوارض دریافت می شود

خورنا/ سیدخلف موسوی’ سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: لایحه ای از سوی شهرداری اهواز به شورای اسلامی شهر ارایه شده مبنی بر این که از هر حلقه چاه نفت که در حوزه شهری اهواز احداث شده و پروانه ساخت اخذ نکرده، بابت عبور و استفاده از فضای شهری مبلغ ۲۰میلیارد ریال عوارض دریافت شود.

وی ادامه داد: ۲۰۱ حلقه چاه نفت در حوزه شهر اهواز احداث شده که در محاسبات انجام شده، عوارض این تعداد چاه نفت مبلغی حدود چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده است علاوه بر این مجموعه نفت باید حق عبور لوله های نفت از محدوده شهری را نیز به عنوان عوارض پایدار پرداخت کند که این طرح در شورای اسلامی شهر اهواز تصویب و توسط مقتدایی استاندار خوزستان به نفت ابلاغ شده است.

شهردار اهواز با اشاره به بازدید از پروژه های پل سوم، زیرگذر خلیج فارس، پل نهم، تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه(ع) و یادمان سرداران شهید در اهواز، در خصوص پروژه پل نهم نیز گفت: مجری احداث این پل، اداره کل راه و شهرسازی و متولی ساخت رمپ ها شهرداری است که این پروژه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: پیمانکار پروژه پل شهید دقایقی (پل سوم) نیز متقاعد شده که تا دهه فجر امسال پروژه را تحویل دهد و برای این پروژه در مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و به موجب یک تعهدنامه دو طرفه، پیمانکار به ازای هر روز تاخیر در اجرای پروژه ۳۰ میلیون ریال جریمه می شود و شهرداری نیز به ازای هر روز تعجیل در اجرای پروژه موظف به پرداخت ۳۰ میلیون ریال به عنوان تشویقی به پیمانکار خواهد بود.

موسوی اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه (ع) کریدور غرب به شرق اهواز است؛ مسیر این کریدور از سه راه خرمشهر شروع می شود و به سمت پل کوی علوی، میدان دانشگاه، زیرگذر شریعتی و میدان جواد الائمه (ع)، خیابان شریعتی، پل ولایت و تا فلکه فرودگاه ادامه دارد.

وی به اجرای پروژه احداث یادمان سردار شهید از جمله سردار شهید علی هاشمی اشاره کرد و گفت: همچنین در جوار پل نهم، زمینی به مساحت ۱۰ هکتار برای احداث موزه دفاع مقدس اختصاص یافته است.

شهردار اهواز اظهار داشت :با حضور سردار ‘حسن شاهوارپور’ و سردار علی پور توافقنامه ای امضا شد و زمین را واگذار کردیم تا این مکان به موزه ای ارزشمند و ماندگار تبدیل شود.

منبع/ ایرنا