کاهش ۲۷ درصدی آمار سرقت در مسجدسلیمان

خورنا/ بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار سرقت خودرو و منازل طی شش ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با همین زمان در سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: به منظور بررسی راه‌های پیشگیری از جرایم کارگروهی تشکیل یافته و در این کارگروه‌ها راه‌های پیشگیری از جرم بررسی و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ می‌شود.

رئیس دادگستری مسجدسلیمان با عنوان اینکه نخستین جلسه این کارگروه در ارتباط با سرقت منازل و خودروها تشکیل شد اضافه کرد: در این جلسه راه‌های متعدد پیشگیری و مقابله با این نوع سرقت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از تصویب به دستگاه‌های مربوطه ارجاع و ابلاغ شد.

چعباوی ادامه داد: دومین جلسه این کارگروه با محوریت تصادفات جاده‌ای با حضور شهردار، فرمانده منطقه انتظامی، روسای اداره‌های آب، گاز، مخابرات، برق، پلیس راهور تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: حفاری‌های متعدد خیابان‌ها و عدم‌ترمیم به موقع و یا نبود علائم هشدار دهنده کافی در زمان اجرای عملیات حفاری ـ سد معبر توسط خودروها و فروشندگان دوره‌گرد از جمله مواردی بودند که در این جلسه مطرح و مورد بحث قرار گرفتند.

رئیس دادگستری مسجدسلیمان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که از وی در خصوص نحوه التزام دستگاه‌های مرتبط و عمل کردن آنها به این مصوبات گفت: برخلاف سایر صورت جلسه‌هایی که در جلسات اداری تنظیم می‌شود مصوبات این کارگروه چون توسط مقام قضایی تنظیم و ابلاغ می‌شود، مطابق با دستور قضایی است.

چعباوی تصریح کرد: عمل نکردن به مصوبات حکم تمرد از دستور قضایی را دارد و برای شخص متخلف پرونده‌ای در این خصوص تنظیم و به دادگاه معرفی و با وی برابر قانون برخود خواهد شد.

وی در پایان از راه‌اندازی معاونت پیشگیری از جرایم در دادگستری شهرستان مسجدسلیمان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت اصل پیشگیری بر وقوع، معاونت پیشگیری از جرایم در این دادگستری با عضویت یکی از قضات راه‌اندازی و مطابق شرح وظایف محوله در این خصوص انجام وظیفه می‌کند.

منبع/ فارس