معاون علوم پزشکی خوزستان در برنامه پایش: سلامت مردم، مهمترین دغدغه وزارت بهداشت

حسین عبدالعزیزی – خورنا دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و داروی  دانشگاه علوم پزشکی خوزستان در گفتگوی تلفنی برنامه پایش که شب گذشته به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان این مطلب گفت: مهمترین دغدغه و اولویت وزارت بهداشت تامین سلامت شهروندان است.

وی در زمینه شکایت مطرح شده توسط یکی از سرمایه گذاران تولید کننده دستمال کاغذی خوزستان مبنی بر عدم اعطای مجوز پروانه ساخت از سوی این معاونت، تصریح کرد: این تولید کننده محترم می بایست برای دریافت پروانه ساخت در شهرک صنعتی اهواز حتما ضوابط بهداشتی را رعایت کند.

مخمل زاده با تاکید بر اینکه احداث این کارخانه در این مکان به دلیل آلایندگی که در مجاورت این کارخانه وجود دارد، غیر ممکن است و باعث ایجاد آلودگی در محصول تولیدی و در نهایت ایجاد مخاطرات بهداشتی برای مصرف کنندگان می شود، افزود: به لحاظ قانونی باید فاصله احداث این شرکت با آلاینده موجود که یک کارگاه تراشکاری است، حداقل باید ۵۰ متر باشد که این فاصله کمتر از ۲۵ متر است.

این مقام مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: برای تاسیس کارخانه های غذایی، سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ابتدا باید از برخی سازمان های مرتبط استعلام کند و هر سازمان متناسب به وظایفی که دارند، اظهار نظرکنند، همچنین یکی  از این سازمان ها معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز است که این معاونت برای اظهار نظر، مدارک های مورد نظر همچون نقشه محل،نقشه زوم بندی محل از سازمان صنایع و معادن مطالبه می کند و در نهایت بازدید از محل صورت می گیرد.

مخمل زاده در پاسخ به مجری این برنامه که رئیس شرکت های صنعتی در طی اظهار نظری اعلام کرده بود که تاسیس این واحد مجاز است و دانشگاه خیلی سختگیرانه به این قضیه نگاه می کند، گفت: شهرک صنعتی از جنبه زیستی محیطی به این قضیه نگاه می کند که این واحد محیط را آلوده می کند و یا خیر؟ اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این طور عمل نمی کند و  اولویت نگاه این وزارت تامین سلامت مردم است.