رهاسازی ۲ هزار اردک در سازه‌های آبی شوشتر

خورنا/ حسین عیدانی امروز در شوشتر اظهار داشت: ۲ هزار غازی که از سوی دوستدار میراث فرهنگی برای رهاسازی در سازه‌های آبی شوشتر اهداء شده بود قرار است یکم آبان‌ ماه سال جاری در آبشارهای تاریخی این شهرستان رهاسازی شوند.

وی افزود: رهاسازی این غازها می‌تواند در حفاظت فیزیکی بنای تاریخی آبشارهای شوشتر از جلبک و گیاهان خودرو و فرسایش کمک شایانی کند و به این دلیل از این اقدام حمایت می‌کنیم.

مدیر پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر خاطرنشان کرد: نگهداری این غازها در سالن برق سازه‌های آبی تاریخی شوشتر موقتی بوده و قرار است تا پایان یکم آبان ‌ماه این سالن از حالت نگهداری غازها به حالت اولیه خود بازگردد.

عیدانی با اشاره به اینکه این اقدام از سوی دوستداران میراث فرهنگی کاملا عام‌المنعفه و با نیت خیر انجام می‌شود، تاکید کرد: نیت اهداء کننده این غازها به سازه‌های آبی شوشتر خیر بوده و قرار است این غازها به نیت ایتام دارالایتام جوادالائمه شهرستان رهاسازی شوند.

وی گفت: اقدامات بهداشتی و ایمنی برای جلوگیری از تکثیر بیماری با مراقبت روزانه از این غازها توسط دامپزشکان مجرب شهرستان شوشتر انجام می‌شود و نگرانی برای تکثیر بیماری و یا انتقال به مردم و بازدیدکنندگان در این سایت تاریخی وجود ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رهاسازی غاز در سازه‌های آبی تاریخی شوشتر می‌تواند منظر بسیار زیبایی در این اثر تاریخی ایجاد کند و گردشگران از حضور در این سایت لذت ببرند که اقدامات صورت گرفته در این راستا انجام شده است.

وی در پایان افزود: می‌کوشیم تا از هر اقدامی در راستای تقویت زیربناهای گردشگری در شهرستان استفاده کنیم و در این زمینه برنامه‌ریزی جامعی انجام شده است.

منبع/ فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *