پایگاه خبری دیده بان حقوق بشر سوریه خبر داد:

گروهی تازه تاسیس «کفن سفیدها» داعش را به وحشت انداخته‌اند

خورنا/ پایگاه خبری دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت دمشق خبر داده که در حملات گروهی موسوم به «کفن سفید» به نیروهای داعش در مناطق جنوب شرقی سوریه تاکنون ۱۰۰ نفر به شکل مخفیانه کشته شده‌اند.

این گروه که به تازگی اعلام موجودیت کرده و در رسانه‌های بین المللی مورد توجه قرار گرفته متشکل از ۳۰۰ نفر است که با ربودن رهبران و اعضای داعش و حتی کار گذاشتن بمب در مسیر داعشی‌ها آنها را به قتل می‌رساند.

تلویزیون المیادین در همین زمینه خبر داد که اغلب اعضای گروه کفن سفید از اهالی منطقه بوکمال سوریه هستند و درحال حاضر این گروه بیشتر در دیرالزور که کانون اصلی تجمع داعشی‌ها در سوریه است، فعالیت دارد.

این گروه در بیانیه‌ای که برای اعلام موجودیت خود منتشر کرد، اعلام کرده که داعشی‌ها را به دلیل جنایاتی که در حق مردم سوریه انجام داده هدف قرار خواهد داد.

فرمانده این گروه فردی ملقب به «أبو عبود» است که قبلا در غالب نیروهای موسوم به ارتش آزاد حضور داشته است.

همچنین دویچه وله هم درباره گروه کفن سفید نوشته است که این گروه بیشتر قربانیان خود را از میان رهبران و امرای محلی داعش برگزیده است.

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس هم در گزارشی نوشته است که این گروه علی رغم کوچکی و امکانات کمی که در اختیار دارد در دو منطقه دیر الزور و بوکمال باعث وحشت داعش شده است.

مهمترین عملیاتی که این گروه انجام داده حمله به مقر اصلی داعش در منطقه العشاره در نزدیک الرقه بوده است که در این حمله تعدادی از فرماندهان عملیاتی داعش کشته شدند.

در همین زمینه «ابوعلی بوکمالی» سخنگوی این گروه با اشاره به اینکه حملات علیه داعش را بیشتر شب‌ها انجام می‌دهد به روترز گفته که گروه‌های شبه نظامی دیگری هم برای مقابله با داعش تشکیل شده است.

منبع/ فارس