در نشست هیئت تجاری ویتنام با مسئولان پتروشیمی ماهشر مطرح شد

قاسم امیری: در این کشور در حوزه پتروشیمی سرمایه‌گذاری خاصی انجام نشده است

خورنا قاسم امیری شامگاه جمعه در نشست هیئت تجاری ویتنام با مسئولان شهرستان ماهشهر در محل اجتماعات اداره‌کل بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی با اشاره به سفر هیئت تجاری ویتنامی به منطقه اظهار کرد: خوشبختانه بازدید این هیئت در راستای اهداف و استراتژی صنایع ملی پتروشیمی و دولت مبنی بر جذب سرمایه‌گذار در صنایع میانی و پائین‌دستی و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها توسط دولت انجام شد.

وی با قدردانی از همت و تلاش تمام کسانی که شرایط حضور هیئت تجاری ویتنام به منطقه را فراهم کردند، عنوان کرد: در گفت‌وگو با هیئت ویتنامی آنچه مهم به نظر می‌رسد آن است که در این کشور در حوزه پتروشیمی سرمایه‌گذاری خاصی انجام نشده که این می‌تواند زمینه‌ای برای کار و فعالیت محسوب شود.

معاون سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ضمن دعوت از هیئت مذکور برای کار و سرمایه‌گذاری در منطقه تصریح کرد: بهره‌مندی از تمام زمینه و ظرفیت‌ها همچون آب، خاک و غیره می‌تواند به عنوان یک ظرفیت مورد توجه قرار گیرد.

امیری با تاکید بر استفاده از بسته‌های تشویقی یادآور شد: این تبادلات می‌تواند رهاوردهای خوبی را برای کشور ویتنام و ماهشهر به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ابراز امیدواری کرد تا از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی بهره‌برداری و استفاده شود.

منبع / فارس