گفت وگویی با “موسی قنواتی”، سرمربی جوان تیم پیروزی ماهشهر

خورنا: موسی قنواتی، متولد ۱۳۶۰ شهرستان بندرماهشهر فوتبال را مثل اکثر بازیکنان خوزستانی از زمینهای خاکی شروع کرد و در تیمهای شهرداری ماهشهر، پرسپولیس شهید چمران و پتروشیمی بندر امام به عنوان بازیکن حضور داشت. کسب مقام نایب قهرمانی تیم پیروزی ماهشهر ما را بر آن داشت تا با سرمربی جوان این تیم، “موسی قنواتی” گفت وگویی داشته باشیم:

از چه زمانی فعالیت مربیگری را آغاز نمودید؟

اولین سرمربیگری خود را با تیم شاهین ماهشهر آغاز نمودم که فصل ۸۷-۸۸ در مسابقات فوتبال لیگ برترخوزستان به مقام چهارم رسیدیم. عنوانی که برای اولین بار در طول تاریخ باشگاه شاهین بدست آمد. بعد از آن به عنوان سرمربی استقلال ماهشهر این تیم را در دسته یک خوزستان در فصل ۸۹-۹۰ همراهی کردم که توانستیم به مرحله پلی آف مسابقات راه پیدا کنیم و بعد به دعوت مدیریت باشگاه پیروزی ماهشهر به این تیم پیوستم که توانستیم به مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر خوزستان دست پیدا کنیم.

فکر میکرید مقام نایب قهرمانی را در لیگ برتر خوزستان کسب کنید؟

بله، بدون شک! ما با برنامه ریزی و تدارکات اصولی و تمرینات منظم و حضور بازیکنان جوان و با تجربه، تیم را برای قهرمانی آماده کرده بودیم، زیرا ماهشهر پتانسیل این را دارد که در لیگهای کشور نماینده داشته باشد، ولی فکر نمیکردیم سیمان بهبهان با قدرت و سرمایه گذاری بسیار وارد این مسابقات بشود.

در این مدت که با تیم پیروزی ماهشهر بودید چه کمبودها و دغدغه هایی داشتید؟

مشکل عمده تیم های ماهشهر نبود زمین مناسب بود. ماهشهر در تمام رده های سنی در استان و حتی کشور نماینده دارد که با وجود تنها استادیوم شهر هر روز دغدغه این را داشتیم که کجا تمرین را انجام بدهیم. یکی دیگر از مشکلات تیم ما این بود که با یک دروازه بان، ۲۹ هفته مسابقات را ادامه دادیم و دروازه بان دوم ما بخاطر فقط دو میلیون تومان به گناوه رفت. که این موضوع برمیگردد به بحث مالی که واقعا با آن دست به گریبان بودیم.

سطح بازیها این فصل لیگ برتر را چگونه دید؟

مسابقات امسال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود و بجز تیم سیمان بهبهان، بقیه تیمها رقابتی نزدیک و فشرده داشتند که به زیبایی کار اضافه میکرد و موجب شده بود لیگ پویا و باطراوتی را در استان پشت سر بگذاریم.

آیا از مسئولین شهرستان درخواستی دارید ؟

خواهشی که از مسئولین دارم با وجود پتروشیمی ها و شرکتهای متعدد در منطقه، تیمهای شهرستان را زیر نظر و حمایت داشته باشند و اسپانسر این تیمها شوند تا بازیکنان حقوق بگیرند و با دلگرمی به ورزش ادامه دهند.

نظر شما را درخصوص نتیجه نگرفتن تیم شاهین ماهشهر در این مسابقات چیست؟

بنده هیچ نظر خاصی در این مورد نمی توانم بیان کنم و بهتر است این سوال را مسئولین تیم شاهین پاسخ بدهند.

حرفهای پایانی شما را میشنویم

از پایگاه خبری خورنا که تلاش و زحمت می کشد تا مشکلات و دغدغه های ورزشکاران را به گوش مسئولین برسانید صمیمانه تشکر میکنم. از مدیدیریت باشگاه جناب افشون و بازیکنان تیم که مشکلات را به جان خریدند تا باعث افتخار شهرشان شوند تشکر میکنم. همچنین از کلیه مسئولین شهر و شهرستان که از ما حمایت کردند و پشت ما را خالی نکردند کمال قدر دانی را دارم.

گفت وگو از یونس عبادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • گروه تنگاره ماهشهر وبلاگ تنگاره ضمن آروزی موفقیت برای آقای قنواتی و همه دلسوزان ورزش شهرستان ماهشهر، آرزوی موفقیت برای ایشان را خواستار است.
  • پرستو جالب بود.معرفی چهره های جوان و زحمتکش.ولی کاش روی بخش فرهنگی و اخلاق بیشتر کار شود.تیم پیروزی از لحاظ اخلاقی همیشه بازنده بود