غدیر اسلام را در طول تاریخ بیمه کرد

خورنا : حجت الاسلام’سیدمحمد طباطبایی’ دوشنبه شب در جشن بزرگ غدیر در مصلای جمعه اندیمشک با تشریح ویژگی های امام علی (ع) افزود: در جای جای قرآن کریم آیاتی وجود دارد که اشاره به امیرالمومنین علی (ع) دارد و بزرگی این امام بزرگ را می رساند.

وی افزود: حضرت علی (ع) رحمت واسعه الهی و آینه تمام نمای قرآن کریم است و اسلام نبوی با کمالات و بزرگی این شخصیت بزرگ گسترش یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت:پیامبر اسلام (ص) در غدیر خم حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین ، امام و ولی پس از خود معرفی و دین اسلام را با امامت و ولایت امیرمومنان(ع) کامل کرد.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: امام علی (ع) بالاترین آیت و نشانه الهی است و مانند خورشید که همه از آن بهرمند می شوند، هم مومنین و هم کافران از حضرت علی (ع) بهره می برند.

‘عیسی دارایی ‘ نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هم با گرامیداشت سالروز امامت امام علی (ع) و تبریک عید بزرگ غدیر گفت: سایر اعیاد اسلامی با بزرگی و عظمت این عید غدیر جان می گیرند و غدیر فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت در اسلام است.

امام جمعه اندیمشک نیز گفت: عید غدیر ظرفیت بزرگ انسان سازی است که انسان را به سمت کمال و سعادت هدایت می کند.

حجت الاسلام ‘ نعمت اله خدامی ‘ با اشاره به اینکه غدیر عید ولایت و رهبری جامعه است گفت: این عید معرفی الگوی برتر برای هدایت جوامع بشری و صراط مستقیم انسان ها است.

امام جمعه اندیمشک افزود: غدیر عید نفی بدعت ها و تحریف ها و به معنای رویکرد خدای متعال به نخبگان خلقت است.

در این جشن از مداحان و فعالان فرهنگی شهرستان اندیمشک تجلیل شد.

اجرای تواشیح و پخش کلیپ و ضیافت شام از برنامه های این جشن بود.

 

منبع / ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *