مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خوزستان

۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان آماده سازی شد

حسن دهقانیان’ عصر یکشنبه در حاشیه نشست هماهنگی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خرمشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از شبکه های فرعی، آبیاری و زهکشی زیرزمینی و تسطیح اراضی کشاورزی خوزستان به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در کل مناطق خوزستان به غیر از هفتگل، باغملک و ایذه اظهار کرد: ۳۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان های آبادان و خرمشهر در این طرح آماده سازی شدند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص مشکلات کشاورزی مینوشهر خرمشهر افزود: برای لایروبی انهار جزیره مینو پیمانکار انتخاب و این عملیات بزودی آغاز می شود.

وی در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: موسسه جهاد نصر اسناد مناقصه برای تهیه پیمانکار را آماده کرده و ظرف یک ماه آینده پروژه خود را در سطح شهرستان خرمشهر اجرا می کند.

دهقانیان با اشاره به مشکلات آب بها در اراضی کشاورزی خرمشهر افزود: به گفته مسوولان سازمان آب و برق خوزستان، سه درصد از درآمد کشاورزان باید طبق قانون برای آب بها دریافت شود.

وی گفت: دریافت سه درصد از محصول با توجه به کیفیت پایین و شرایط نامساعد کشاورزی در آبادان و خرمشهر، کشاورزان را متضرر می کند.

دهقانیان اضافه کرد: برای بازسازی و احیای اراضی کشاورزی آبادان و خرمشهر و رسیدن درآمد کشاورزان به حد متعارف نیاز به یک پرسه زمانی است.

 

منبع / ایرنا