امام جمعه خرمشهر

نباید سرمایه‌گذار را در پیچ و خم اداره‌ها و کارهای اداری گرفتار کرد

خورنا : امام جمعه خرمشهر بر لزوم تسهیل روند سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاران تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر ضمن تبریک به مناسبت اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: عید غدیر، عیدی بزرگ و پرفضیلت است که برای این روز در منابع دینی، اعمالی توصیه که ثواب آن‌ها معادل سالیان دراز عبادت است.

وی هفته نیروی انتظامی را به نیروهای انتظامی و هنگ مرزی تبریک گفت و افزود: باب شهادت برای بسیاری از ما بسته شده، اما برای این سربازان بی‌ادعا باز است.

امام جمعه خرمشهر اضافه کرد: به مدد تلاش‌های شبانه‌روزی این نیرو‌ها خصوصا نیروهای هنگ مرزی و مرزبانی است که امروزه شاهد برقراری امنیت در سراسر مرزهای امت اسلامی هستیم.

این مسئول با تاکید بر اهمیت موضوع حق‌الناس و مجازات سنگین اخروی برای کم‌توجهی به این واجب بزرگ، مسئولان برخی اداره‌ها را مخاطب قرار داد و گفت: حق‌الناس تنها برداشتن بی‌اجازه اشیا و یا ایجاد مزاحمت نیست همین که در برخی اداره‌ها با ارباب رجوع برخورد مناسبی صورت نمی‌گیرید نیز نوعی عدم رعایت حق‌الناس است.

موسوی تاکید کرد: هر مسئولی در هر کجا و در سمتی که قرار گیرد باید خود را خادم مردم دانسته و با احترام و گشاده‌رویی با ارباب رجوع برخورد کند.

وی بر لزوم توجه به سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: در کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون امارات که در زمینه‌های مختلف شاهد پیشرفت و توسعه هستند، نوع برخورد با سرمایه‌گذاران، برخوردی بر پایه احترام است.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه نباید سرمایه‌گذار را در پیچ و خم اداره‌ها و کارهای اداری گرفتار کرد، افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران که مایل به سرمایه‌گذاری هستند به خاطر سختی روال اداری و مشکلاتی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود از تصمیم خود برای سرمایه‌گذاری منصرف می‌شوند.

*حضور ایران عزتمندانه و شکست‌ناپذیر است

امام جمعه خرمشهر در فراز دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر اقتدار کشور ایران، عنوان کرد: ایران در هر کجا حضور به هم رسانده حضوری عزتمندانه و شکست‌ناپذیر بوده است.

وی اضافه کرد: ایران زمانی که در سوریه حاضر شد با حضور مقتدرانه خود تروریست‌ها را به عقب راند و حضور ایران در عراق نیز باعث ایجاد امنیت خصوصا در بغداد شده است.

موسوی در پایان متذکر شد: اگر حضور ایران در عراق نبود، اکنون داعش آزادانه در خیابان‌های بغداد رژه می‌رفت اما اینک جرأت نزدیکی به بغداد را نیز ندارد و خبر پرتاب برخی خمپاره‌ها در نزدیکی بغداد جزو ابراز وجودی از جانب این گروهک تروریستی نیست.

مرجع / فـارس