«بیمه طلایی»، ساز همیشه ناکوک فرهنگیان!/ عباس کاظمی

عباس کاظمی – خورنا دردوات دهم وصدارت آقای حاجی بابایی بر وزارت آموزش وپرورش که انتظار زیادی هم از ایشان برای رفع مشکلات فرهنگیان وجود داشت، بهترین اقدام شایسته وچشمگیری که در جهت خدمت رسانی به جامعه فرهنگی انجام گرفت و علیرغم اشکالات فراوان در خور تقدیر است برقرار بیمه ی طلایی بود که البته با شیب و فرازهایی همراه بود و متاسفانه در دوره ی وزارت آقای فانی بشدت با چالش روبرو شده است.

۱- از آغاز اجرای این طرح، فرهنگیان برای دریافت هزینه های درمان با کاغذبازی های خسته کننده و دردسر های فراوانی روبرو بودند که بسیاری اوقات از دریافت آن صرف نظر می نمودند که البته این روند تا حدودی رو به بهبود می رفت اما با تغییر شرکت بیمه گذار دوباره از صفر شروع شد.

۲-از اولین سال اجرا تاکنون همواره حق بیمه ی پرداختی افزایش یافته است که با توجه به افزایش هزینه های درمان این امر طبیعی به نظر می رسد اما لازم بود برای هزینه هایی که دارای سقف پرداخت می بود مانند هزینه ی زایمان یا لیزیک، این سقف ها نیز متناسب با افزایش هزینه ها تغییر می کرد اما چنین اتفاقی نیفتاد که ظاهرا این موضوع از طرف مسئولان مربوطه در وزارت آموزش وپرورش مغفول مانده است.

۳- قراربود نیمی از حق بیمه توسط اموزش و پرورش پرداخت شود که برخی اوقات مبلغ حق بیمه بطور کامل از پرسنل دریافت گردید و در این خصوص اعتماد فرهنگیان را به بیمه مخدوش کرده است.وباعث ریزش فراوان تعداد اعضا گردیده است.

۴-حذف هزینه های دندانپزشکی که علیرغم ثابت ماندن سقف آن از ابتدا تا سال قبل در سال جاری بطور کلی حذف گردید ضربه ای به وضعیت درمانی فرهنگیان وارد نمود و آن ها از این حداقل نیز محروم نمود در حالی که تحت پوشش بودن دندانپزشکی ضروری به نظر می رسید.

۵-با وجود آن که می شد چند ماه قبل از پایان قرارداد به فکر تمدید آن بود و ایرادات احتمالی را برطرف نمود متاسفانه همه ساله در پایان قرارداد یعنی ابتدای اردیبهشت فرهنگیان با بلاتکلیفی روبرو می شوند و ضرر و زیان مالی و روانی ناشی از سهل انگاری مسئولان را می پردازند.

به همه اینها باید تغییر طرف بیه گذار (از بیمه ایران به بیمه آتیه سازان حافظ) را اضافه کرد که علاوه بر تاخیر بیش از سه ماهه در عقد قرارداد ، بجای توسعه خدمات خود نه تنها خدمات بیمه گذار قبلی را ارائه نمی دهد بلکه لیست مراکز خدمات پزشکی خود را کاهش داده وعملا فرهنگیان را با مشکل انتخاب وحتی یافتن پزشک وداروخانه طرف قرارداد بیمه گذار روبرو نموده است . مسئله ای که بیشتر به یک بی تدبیری دردستگاه آموزش وپرورش شبیه است و هیچ وجه اشتراکی با پیام واهداف دولت تدبیر وامید ندارد.

غلام عباس کاظمی -کارشناس آموزش وپرورش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • معلم کلاس ششم ابتدایی وقتی وزیر آموزش و پرورش می فرمایند اقیانوس مشکلات ، یعنی ناتوان در برابر مشکلات ، یعنی ناامید در حل مشکلات ، آقای وزیر وقتی توان حل مشکلات آموزش و پرورش را نداشتی چرا مسئولیت تقبل کردی ؟؟؟؟