فانی :

وزارت آموزش و پرورش اقیانوسی از مشکلات

خورنا  وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق اعلام سازمان نهضت سوادآموزی، بیش از ۹ میلیون بی‏سواد در کشور وجود دارند که باید باسواد شوند.

علی‎اصغر فانی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان ‌یکی از مشکلات آموزش و پرورش را بی‌سواد بودن تعداد زیادی از کودکان ۶ تا ۱۱ ساله عنوان کرد و افزود: یکی از کارها، شناسایی کودکان بی‏سواد در سطح کشور است.

راه‌اندا‌زی ۱۰۱ پژوهش‏سرای دانش ‏آموزی در کشور‌

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این وزارتخانه، اهرم قانونی برای مقابله با بی‏سوادی ندارد، بنابراین باید با اتخاذ شیوه‏های مناسب، سوادآموزی را در کشور ترویج دهیم.

فانی دومین کار برای ریشه‏ کنی بی ‏سوادی را باسواد کردن اولیاء دانش ‏آموزان ذکر کرد و اقدام آموزش و پرورش استان گلستان در شناسایی والدین بی‏سواد هنگام ثبت‏نام دانش ‏آموزان را یک اقدام ارزنده و مثبت توصیف کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۱ پژوهش ‏سرای دانش ‏آموزی در کشور راه ‏اندازی شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ پژوهش ‏سرا در کشور وجود دارد.

آموزش و پرورش، اقیانوسی از مشکلات است

وزیر آموزش و پرورش یکی از برنامه‏ های این وزارتخانه تا پایان دولت تدبیر و امید را راه ‏اندازی یک پژوهش‏سرا در هر منطقه آموزش و پرورش عنوان کرد.

فانی با بیان اینکه پژوهش ‏سراها جاهایی هستند که دانشمندان آینده کشور در آنجا رشد می ‏کنند، بر عزم جدی این وزارتخانه برای تقویت و توسعه پژوهش ‏سراها تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش، اقیانوسی از مشکلات است، گفت: از زمان تصدی مسئولیت وزارت، ۷۵۰ مشکل مهم را در وزارت آموزش و پرورش شناسایی کردیم.

اختصاص ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش به حقوق کارکنان‌

وزیر آموزش و پرورش افزود: با وجود مشکلات اقتصادی فراوان در کشور، بودجه این وزارتخانه در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲، ۲۶ درصد رشد داشت.

فانی، بودجه وزارت آموزش و پرورش را در سال جاری بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۹۹ درصد این بودجه به حقوق کارکنان اختصاص دارد.

به گفته وی، یک درصد باقیمانده بودجه وزارت آموزش و پرورش را باید به گونه‏ ای مدیریت کرد تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

 

منبع / پویش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • معلم کلاس ششم ابتدایی وقتی وزیر یک مجموعه عظیم بنام آموزش و پرورش اینقدر ناامید است که می گوید اقیانوسی از مشکلات ، پس دیگر فاتحه این وزارت خانه در زمان تصدی ایشان خوانده شده است .