مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر :

سرمایه گذاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در خرمشهر

خورنا

 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بندر گفت: سرمایه گذاران برای یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در ۶۵ هکتار از اراضی بندر و دریانوری خرمشهر اعلام آمادگی کرده اند.

 ‘عادل دریس’ دوشنبه شب در آیین تجلیل از فعالان عرصه دریایی استان خوزستان در سالن آمفی تئاتر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: سازمان بنادر در حال حاضر، ۶۵۰ میلیارد ریال در بخش زیرساخت های بندر و دریانوردی خرمشهر سرمایه گذاری کرده که باعث تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در اراضی پشتیبانی این بندر شده است.

وی در خصوص انهدام گلوله های باقی مانده از جنگ تحمیلی اظهار داشت: امسال ۴۰۰ گلوله توسط اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر شناسایی و بخشی از آنها با همکاری فرمانداری منهدم شده اند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به شناورسازی حدود ۱۴۴ مغروقه در رودخانه های اروند و کارون افزود: ۴۰ فروند از این تعداد توسط سازمان بنادر و دریانوردی در رودخانه کارون شناورسازی شدند.

وی با اشاره به شناورسازی ۸۰ فروند به کمک بخش خصوصی در رودخانه کارون و ۲۴ فروند در رودخانه اروند گفت: ۶۲ مغروقه دیگر نیاز به شناورسازی دارند.

دریس تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون تن کالا در نیمه نخست سال جاری در بندر و دریانوردی خرمشهر را یادآور شد و افزود: بیش از پنج هزار و ۶۰۰ خودرو در این مدت توسط سازمان منطقه آزاد اروند وارد بندر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته جهانی دریانوردی گفت: هفته دفاع مقدس یادآور جانفشانی عزیرانی است که جان خود را برای دفاع از میهن اسلامی نثار کردند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: هفته جهانی دریانوردی یادآور زحمات فعالان عرصه دریایی است که در طول خدمت خود برای فعال نگهداشتن بنگاه های اقتصادی زحمات زیادی کشیده اند.

۶۰ نفر از فعالان عرصه دریایی استان خوزستان در این آیین با حضور فرمانداران آبادان و خرمشهر، مدیران منطقه آزاد اروند، نماینده پلیس راهور خوزستان، فرمانده پایگاه دریایی و مدیرکل گمرک خرمشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.