مدیرعامل شرکت خدمات چاه‌های نفت طلوع ایلیای اهواز

برای اولین بار در کشور اختراع دستگاه سیستم آتش‌زنی المنت حرارتی چاه‌های نفت در اهواز

 دستگاه سیستم آتش زنی المنت حرارتی برای مشعل‌های دکل حفاری دریایی و خشکی و پتروشیمی و سکوهای نفتی نیز استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: نمونه خارجی این دستگاه با ولتاژ بالا ساخته شده است که ایمنی آن نیز کمتر است و اگر نمونه خارجی دچار ایراد شود بایستی دوباره یک دستگاه دیگر خریداری شود و این هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

بداوی گفت: حدوداً ۴ ماه زمان صرف شد تا توانستیم نمونه اول دستگاه سیستم آتش‌زنی المنت حرارتی را بسازیم و نمونه اولیه آن نیز برای نصب کابل در حرارت ایمنی بالا نیز در حال کار هستند.

وی ادامه داد: یکی از مزایایی که این دستگاه دارد این است که در یک جعبه کامپوزیت قرار دارد و قابل جابه جایی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت خدمات چاه‌های نفت طلوع ایلیای اهواز هزینه نمونه خارجی این دستگاه را بیش از ۷ هزار دلار عنوان کرد و افزود: هزینه‌ ساخت نمونه اول این دستگاه ۵ میلیون، نمونه دوم ۷ میلیون و نمونه سوم نیز ۹ میلیون تومان بوده که حدوداً نصف هزینه نمونه خارجی خواهد بود.

بداوی افزود: جنس این دستگاه از کامپوزیت است و همچنین نمونه خارجی کابلی است که نمونه سوم ما نیز با کنترل از راه دور هدایت خواهد شد و ایمنی بالایی دارد.

وی بیان کرد: تمامی قطعات این دستگاه نیز ساخت ایران و توسط نیروهای همین شرکت با فکر خلیل امیر ساخته شد.

مدیرعامل شرکت خدمات چاه‌های نفت طلوع ایلیای اهواز ادامه داد: تاکنون برای ثبت این اختراع نیز ۷۰درصد مراحل آن را انجام داده‌ایم و کدرهگیری دریافت کرده‌ایم و به زودی نیز به ثبت می‌رسد.

بداوی گفت: برند این دستگاه به نام خلیل امیر شخصی است که این ایده‌ به ذهنش رسیده است و مجید بداوی، عبدالرحمان عامری، خلیل امیر، عادل سمک، عبدالرازق عامری، ابراهیم جلوداران، جمال عامری، رضا خیرگرد‌زاده و خلیل بنی خاندان نفراتی هستند که این دستگاه را ساخته‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون نیز با شرکت چینی نیز در کیش یک قرارداد منعقد کرده‌ایم و یک شرکت دیگر در اهواز درخواست همکاری را دادند که امیدواریم بتوانیم نیاز‌های کشورمان تجهیزات صنعت نفت را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات چاه‌های نفت طلوع ایلیای اهواز بیان کرد: در واقع ساخت چنین دستگاهی نه تنها نیاز ما به نمونه‌های خارجی را برطرف می‌کند بلکه دستگاهی با کیفیت بهتر و با ایمنی بسیار بالا در اختیار صنعت نفت کشور و حتی جهان قرار گرفته است

منبع : فارس