مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان :

بیش از یک سوم حجم مبادلات بازرگانی کشور از طریق بنادر خوزستان انجام می شود

خورنا سعدالله عبداللهی امروز در بندر امام با بیان اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاخص‌های عملیاتی در بنادر خوزستان از رشد مطلوبی برخوردار شده، اظهار داشت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تا پایان شهریور ماه سال جاری با ۲۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بالغ بر ۲۳ میلیون و ۳۳ هزار و ۷۰۱ تن بوده است که از این میزان، ۸ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۶۱۹ تن کالای نفتی و ۱۴ میلیون ۳۳۵ هزار و ۸۲ تن را کالای غیرنفتی تشکیل می‌دهد.

عبداللهی در ادامه افزود: غلات، مواد معدنی، شکر، آهن‌آلات و تولیدات شیمیایی عمده کالاهایی است که طی این مدت در بنادر خوزستان تخلیه و بارگیری گردیده است.

*ایجاد زمینه‌های مناسب برای استفاده از پایانه‌های مسافری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برخورداری این استان از پایانه‌های بزرگ و مجهز مسافری اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری افزون بر ۲۴ هزار نفر مسافر از طریق مرزهای دریایی استان جابجا شده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

*رشد تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری 

وی همچنین به رشد قابل توجه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر خوزستان اشاره کرده و افزود: تا پایان شهریور ماه امسال بیش از ۱۳۳ هزار و ۵۱ TEU کانتینر در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که با رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش مطلوب خدمات لجستیکی در بنادر استان را نشـان مـــــی‌دهد.

عبداللهی همچنین تعداد کشتی‌های تجاری ورودی طی شش ماهه اخیر به بندر امام خمینی (ره) را ۸۵۳ فروند اعلام نمود که رشدی ۲۸ درصدی را در این زمینه نشان می‌دهد.

*مدیریت زنجیرهٔ تامین با بهره‌گیری از ظرفیت ریلی 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در بنادر و ضرورت مدیریت زنجیرهٔ تأمین با بهره‌گیری از ظرفیت ریلی کشور، از رشد ۶۱ درصدی تناژ حمل ریلی به میزان ۶۴۱ هزار و ۸۰۸ تن در شش ماهه نخست سال خبر داد و افزود: طی این مدت تعداد ۱۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه واگن انواع کالا را از مجتمع بندری به سایر نقاط کشور جابجا کرده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشدی ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

 بنادر خوزستان متشکل از مجتمع بندری امام خمینی (ره) و بنادر خرمشهر و آبادان و سه بندر کوچک سجافی، چویبده و اروند کنار در شمال غربی خلیج فارس می‌باشد که بیش از یک سوم حجم مبادلات بازرگانی کشور از طریق آن‌ها انجام می‌شود.

منبع :‌فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دانایی توروخدایه فکری بحال پرسنل ترمینال کانتینربکنید.بخاطربیلیاقتی مدیرامون یدفعه چهارصدتومن ازحقوقامونوکم کردن.قبل ازاینکه کاری کنیم ک مث توپ صدابده رسیدگی کنیدوگرنه دودش توچشم همه میره.
  • اميد سلام اقای مدیرشماکه ازبندرتعریف میکنیدوامارورکوردرامیگیدایازشت نیست بارشماران تخلیه وبارگیری باعدم حداقل حقوق قانونی مشغول کارباشرکتهای بارشماری هستند؟شرکتهای بارشماری درهرکشتی ودرمدت چندروزپول زیادی بدست میارندومنزل وماشیناشون راعوض میکنند,عجب بندری!
  • اميد اقای مدیرحضرت علی میفرمایداگرمسئولی بداندکه زیردستانش به مردم ظلم میکنندوکاری نکندظالم است واگرنداندلیاقت ندارد,شرکتهای بارشماری بندرامام خ هیچگونه حقوق قانونی بارشماران روزمزداسکله مثلامزد,بیمه,غذاوغیره رارعایت نمیکنندومسئولین مربوطه سکوت کرده اند,چرا؟