دستگاه جرقه زن برقی در امیدیه اختراع شد

خورنا: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در سال تولید ملی، کارکنان این شرکت موفق به اختراع دستگاه جرقه زنی برقی شدند.

بیژن خدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با حمایتهای صورت گرفته از کارکنان این شرکت در شورای مشارکت و همیاری شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، برخی از آنها موفق شده اند اقدامات و ابتکارات خوبی از خود به نمایش بگذارند.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به توانمندیهای بالای تعمیرات ابزار دقیق این شرکت بر اساس نیاز کارخانه به سیستمی ایمن برای روشن کردن مشعل کوره های موجود در کارخانه های گاز و گاز مایع ۱۰۰۰، کارکنان این بخش اقدام به ساخت دستگاه جرقه زنی برقی( سامانه جرفه زن) که تاکنون هیچ نمونه مشابه داخلی و خارجی آن وجود ندارد و به عنوان یک اختراع نیز به ثبت رسیده است، کردند.

خدری تصریح کرد: پیش از ساخت دستگاه جرقه زنی برقی، این کوره ها به روشهای سنتی و که با خطرات فراوانی همراه بود انجام می شد ولی با ساخت این دستگاه و در سرویس قرار گرفتن آن مشکلات مطروحه برطرف شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری  عنوان کرد: این دستگاه هم اکنون مورد تقاضای سایر شرکتهای و واحدهای صنعت نفت کشور نیز قرار دارد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با مرکزیت شهرستان امیدیه، راهبری عملیات تولید از هشت میدان نفتی (آغاجاری، کرنج، پرنج ، پارسی ، رامشیر، رگ سفید۱، پازنان۱ و مارون) را عهده‌دار است.