احداث ۳۲ خانه بهداشت در شهرهای خوزستان

خورنا : معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بر اساس طرح تحول سلامت ۳۲ خانه بهداشت در شهرهای جنوب غرب خوزستان (حوزه فعالیت این دانشکده) احداث می‌شود.

مرتضی جعفری امروز در حاشیه کلنگ‌زنی پروژه احداث خانه بهداشت در طرح ساخت مجتمع چند منظوره در روستای صیداویه اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۴۹ خانه بهداشت در شهرهای جنوب غرب خوزستان فعالیت دارند.

وی در خصوص احداث خانه بهداشت روستای صیداویه عنوان کرد: هم‌اکنون یک خانه بهداشتی در این روستا فعالیت دارد که با توجه به جمعیت ۲ هزار و ۳۷۰ هزار نفری روستای صیداویه، ساخت یک خانه بهداشت دیگر در راستای اجرای طرح تحول سلامت در دستور کار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با فارس تصریح کرد: با اجرا و تکمیل این خانه بهداشت جمعیت این روستا برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی در تقسیمات این دو خانه بهداشت قرار می‌گیرند.

جعفری یادآور شد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت پنج خانه بهداشت نیز در سطح روستاهای شهرستان آبادان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این خانه‌های بهداشت در روستاهای صیداویه، رمیله ۲، ابوشکر، آلبوصید و تنگه ۲ احداث می‌شوند افزود: تمام خانه‌های بهداشت طبق طرح گسترش ایجاد و تکمیل می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان با اشاره به موضوع کلنگ‌زنی احداث خانه بهداشت روستای صیداویه تصریح کرد: پیمانکار این طرح مشخص شده و اعتبارات لازم برای ساخت آن نیز پیش‌بینی شده که در فاز نخست مبلغ ۸۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.