یزدانی از حمایت ویژه صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران در صنایع پایین دستی خبر داد

خورنا: چهارمین نشست کارگروه مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و صنایع پتروشیمی کشور به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در ماهشهر برگزار شد.

به گزارش خورنا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در این باره گفت: ما و همه کارشناسان صنعت معتقدیم که کماکان در صنعت پتروشیمی خام‌فروشی می‌کنیم. وقتی بوتان، پروپان، متانول و … می فروشیم، به معنای فروش مواد پایه و اولیه است.

علی یزدانی ادامه داد: ما باید این وظیفه استعماری و استکباری را که از دهه ۳۰ و ۴۰ به گردن ما گذاشته اند را زیر و رو کنیم و به سمت و سوی تولید و صدور محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم. یعنی مواد پایه و اولیه را در صنایع داخلی مان ببریم و تبدیل کنیم به تولیدات با ارزش افزوده بالا و آنرا به جهان عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در ایران متانول ایجاد می‌کنیم، یعنی گاز را تبدیل به یک ماده دیگر کردیم که خارجی‌ها می‌برند. باید متانول را تبدیل به زنجیره ارزش کنیم که هم ایجاد اشتغال کند، هم درآمد کشور افزایش پیدا کند و هم از خام‌فروشی نجات پیدا کنیم.

یزدانی بیان داشت: اگر به دنبال توسعه صنعت کشور، رفع مشکلات بی‌کاری و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده هستیم، چاره‌ای نداریم غیر از این که زنجیره پیشین و زنجیره پسین را با هم اجرا کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه ماهشهر اضافه کرد: آیین نامه اجرایی که ما به عنوان منطقه ویژه در تدوین آن نقش داشتیم، به گونه ای تدوین شد که آرام آرام مجوزها با زنجیره آن داده شود. ما هم از توسعه صنایع میانی و تکمیلی در منطقه ویژه ماهشهر حمایت می کنیم و بسته های ویژه حمایتی برای سرمایه گذاران در این منطقه پیش بینی کرده ایم.

یزدانی در پایان گفت: سرمایه گذاران صنایع پایین دستی میتوانند اطمینان خاطر داشته باشند که در صورت سرمایه گذاری در این منطقه، مواد اولیه را با قیمت های تثبیت شده و قرار دادهای بلند مدت میتوانند دریافت کنند و دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.