تالاب‌های هورالعظیم و شادگان احیاء میشوند

خورنا: معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: لایروبی ۱۴ کیلومتر از کانال “توانا” در تالاب هورالعظیم با هدف انتقال آب از رودخانه دز به رودخانه کرخه و احیاء تالاب هورالعظیم و همچنین احیاء بخشی از تالاب شادگان در مرحله مناقصه قرار دارد.

عادل مولا اظهار کرد: در راستای احیاء تالاب هورالعظیم، لایروبی کانال توانا به پیمانکار واگذار می‌شود و هم‌اکنون فراخوان مناقصه این طرح منتشر شده است. این کار با نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود و موضوع احیاء تالاب، مهمترین هدف از اجرای این پروژه است.

وی افزود: کانال توانا حدود ۳۰ سال پیش احداث شده و اکنون تقریبا مسدود است. این کانال شیبی منفی پیدا کرده و آب را منتقل نمی‌کند و در صورتی که عملیات لایروبی آن انجام شود، انتقال آب به تالاب دوباره آغاز و به این ترتیب تالاب هورالعظیم احیا می‌شود.

مولا تصریح کرد: احیاء بخش‌هایی از تالاب شادگان نیز در دستور کار قرار گرفته و این پروژه نیز در مرحله مناقصه است.

علاقمندان به شرکت در این مناقصه می‌توانند مدارک اعلام شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست را به دبیرخانه مناقصات واقع در سازمان حفاظت محیط زیست به آدرس بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام، پارک پردیسان، دفتر پشتیبانی فنی و مهندسی ارسال کنند. همچنین از طریق شماره تلفن ۳۷ – ۸۸۲۳۳۴۳۳ داخلی ۳۰۰۲ می‌توان اطلاعات بیشتری درباره چگونگی شرکت در مناقصه و مدارک مورد نیاز کسب کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *