کوهنورد ماهشهری در ارتفاعات “چرام” به علت کمبود اکسیژن درگذشت

خورنا: معاون امداد و نجات هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد گفت: « پرویز قربانی» کوهنورد ۵۳ ساله ماهشهری با سابقه بیماری قلبی براثر کمبود اکسیژن هنگام صعود از قله «گهر» کوه نیل در شهرستان چرام در گذشت.

عسگر حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: وقوع این حادثه در ساعت ۱۳:۳۵ به هلال‌احمر دهدشت واقع در ۵۵ کیلومتری شهرستان چرام خبر داده شد که تیم امدادی ۹ نفره از هلال احمر پس از چهارساعت پیاده‌روی با یک دستگاه خودرو پیکاب و یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: عملیات امداد و نجات ساعت ۲۰:۱۵ به پایان رسید فرد فوت شده با برانکارد منتقل و مصدومان به همراه تجهیزات تخصصی به پایین قله منتقل و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمرکهگیلویه و بویر احمد افزود: این گروه ۲۵ نفره از پتروشیمی ماهشهر برای صعود از این قله به منطقه آمده‌ بودند که یک نفر براثر کمبود اکسیژن در ارتفاعات فوت و سه نفر براثر استرس مصدوم شدند.

حکمت با اشاره به وقوع حوادثی مشابه در چند سال اخیر در پایان به هموطنان توصیه کرد برای جلوگیری از بروز حوادث این چنینی کوهنوردان پیش از صعود با انجام تست‌های پزشکی از سلامت خود اطمینان حاصل کنند و پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به صعود اقدام کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *