افزایش اجاره مسکن در هندیجان نگران کننده است

خورنا: نماینده کارگران شهرداری با اشاره به افزایش قیمت مسکن در این شهرستان گفت: افزایش بیش از حد اجاره مسکن در هندیجان نگران کننده است.

رستم شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: متأسفانه این روزها اجاره و قیمت مسکن در شهرستان هندیجان با وجود ساخت و سازهای جدید به‌صورت غیرقابل کنترلی افزایش یافته است.

وی افزود: روند افزایش قیمت مسکن در این منطقه باعث نارضایتی اهالی به‌ویژه اقشار مستضعف و محروم شهرستان شده و مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.

نماینده کارگران شهرداری هندیجان تصریح کرد: باید گفت که کندی روند مسکن مهر شهرستان نیز بر این مشکل افزوده و آن را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان امر باید در تسریع روند پروژه مسکن مهر شهرستان اقدام کنند، گفت: با وجود عقب‌ماندگی و کمبودهای موجود در شهرستان باید بر کنترل قیمت‌های اجاره مسکن در شهرستان اقدامی عاجل صورت گیرد تا اقشار نیازمند نیز برای یافتن سرپناه صدمه کمتری را متحمل شوند.

شعبانی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان متأهل در این شهرستان به‌علت افزایش قیمت‌ مسکن قادر به سر و سامان دادن به زندگی خود نیستند و نمی‌دانند که مشکل خود را چگونه حل کنند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از سوجودیان در این منطقه از فرصت پیش آمده سوءاستفاده کرده و خانه‌های زیادی را خریداری و بدون استفاده نگه داشته‌اند، افزود: باید برای از بین بردن درآمدهای کاذب و غیرقانونی در شهرستان اقدامی عاجل صورت گیرد.

نماینده کارگران شهرداری هندیجان اضافه کرد: چرا باید یک کشاورز و یا صیاد که همواره برای ارتقای سطح اقتصادی و اجتماعی منطقه و کشور خود در تلاش است نتواند یک سرپناه هر چند کوچک برای خود اجاره کند؟

وی عنوان کرد: در این زمینه از مسئولان امر خواستار توجه و عنایت بیشتری هستیم.

شعبانی با بیان اینکه افزایش بیش از حد اجاره مسکن در هندیجان نگران کننده است، اظهار کرد: اگر این روند در شهرستان ادامه پیدا کند مطمئناً تبعات منفی بیشتری را در برخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید همه تلاش خود را در راستای ارائه خدمت‌رسانی به شهروندان بکار بندند، گفت: کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق و خودکشی همواره از پیامدهای بیکاری و ناامیدی جوانان به تشکیل زندگی است.