نبود آمار مهم‌ترین مشکل نسخه (۰۲) پزشک خانواده در هندیجان

خورنا: مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان از نبود آمار و اطلاعات‌ خانوارهای هندیجانی به‌ عنوان مشکل اصلی در اجرای طرح پزشک خانواده نسخه (۰۲) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، زهرا فرج‌زاده صبح امروز در جلسه اجرای طرح پزشک خانواده نسخه (۰۲) که با حضور مسئولان مرتبط شهری در محل شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی طرح پزشک خانواده به ‌صورت اولیه از سال ۸۹ در این شهرستان پی‌ریزی و انجام شد.

وی افزود: در این راستا از طریق سرشماری، کارهای اولیه جمع‌آوری اطلاعات خانوارها به همراه کدپستی سرپرست خانوار جمع‌آوری و وارد سامانه “سلامت ایرانیان” شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: با توجه به مشکلات پیش‌رو از جمله عدم دسترسی به اطلاعات، سرعت پایین اینترنت و تعداد کاربران، همکاران ما در استان خوزستان این امر را به سرانجام رساندند.

وی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده توانستیم با سرشماری حدود ۲۵ هزار نفر از افراد شهرستان اطلاعات جمع‌آوری شده را وارد سامانه کنیم.

فرج‌زاده ادامه داد: براساس اطلاعات ۲۵ هزار نفر، مراحل بعدی نظیر تأمین نیروی استانی، فضای فیزیکی و زیرساخت‌های آی‌تی برنامه‌ریزی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت شهرستان چند تیم پزشکی تشکیل شد و با برگزاری فراخوان بین نیروهای بومی گزینش صورت گرفت و از این مرحله طرح رسماً آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان با اشاره به اجرای نسخه (۰۱) طرح پزشک خانواده در این شهرستان گفت: در این راستا مشکلات طرح دفترچه‌های پزشک خانوار را که در استان خوزستان شناخته شده نبود به مسئولان ارجاع دادیم و از طریق فرمانداری و جلسات متعدد درصدد رفع آن برآمدیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای طرح پزشک خانواده نسخه (۰۲) و با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته شاهد پیشرفت این طرح در شهرستان باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *