مجوز تردد خودروهای پلاک اروند تا شعاع ۱۲۰ کیلومتر، عملا لغو شده است

خورنا: دی ماه سال گذشته بود که مصوبه هیات دولت خوزستانی ها را به وجد آورد. خبر این بود: تردد خودروهای خارجی پلاک اروند تا اهواز تصویب شد.

به گزارش خورنا، این خبر تیتر یک تمام رسانه های استان شد و صدا و سیما نیز از این مطلب به عنوان شاهکار هیات دولت یاد کرد.

برخی از خبرگزاری های دولتی در این باره چنین نوشتند : استاندار خوزستان با حضور در جلسه هیئت دولت موفق شد مجوز چندین مصوبه برای توسعه استان را از سوی هیئت وزیران بگیرد.

یکی از این مصوبات تصویب طرحی بود که بر اساس آن خودروهای خارجی که در منطقه آزاد اروند یعنی در شهرهای آبادان و خرمشهر تردد می کردند امکان تردد تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری را دریافت کردند که با این مصوبه این خودروها امکان تردد تا شهرستان اهواز را پیدا می کنند.

این طرح که می تواند یک تحرک اساسی در استان خوزستان به وجود آورد بارها از سوی مسئولان مختلف استان دنبال شد ولی هیچگاه به سرانجام نرسید ولی حضور استاندار در جلسه هیئت دولت باعث شد این آرزوی مردم محقق شود.

البته این تردد صرفا شامل ساکنان شهرهای آبادان و خرمشهر می شود یعنی ساکنان سایر شهرهای خارج از محدوده این طرح، امکان استفاده از این خودروها را ندارد ولی بی شک مردم اهواز به راحتی می توانند این خودروها را خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

از این زمان به بعد اهوازی ها چشم به اجرایی شدن این مصوبه دوختند ولی سرانجام، این مصوبه نیز به بایگانی خاطرات سپرده شد !

اخیرا مدیر امور گمرکی سازمان منطقه آزاد اروند از ممنوعیت خرید خودروهای پلاک اروند توسط شهروندان استان خوزستان به غیر از ساکنین آبادان و خرمشهر خبر داده است.

عبود زاده تصریح کرد: در صورت خرید خودرو از بنگاه های معاملاتی توسط همشهریان محترم اهوازی و دیگر هم استانی ها، خودرو طبق آیین نامه جریمه خواهد شد !

این طرح انتقادات فراوانی را در بین مردم خوزستان در پی داشته است و مردم اهواز و دیگر شهرهای استان عقیده دارند پشت پرده این طرح، نمایندگی‌های شرکت‌های خودرو ساز داخلی به ویژه ایران خودرو و سایپا هستند که می دانند در صورت فراگیر شدن خرید خودروهای خارجی بدون عوارض گمرگی (قانون مناطق آزاد) به همه شهرهای استان، آنها عملا باید قید فروش خود را در این استان بزنند زیرا با احتساب قیمت و کیفیت خودروهای وارداتی با خودروهای داخلی، هیچکس تمایلی به خرید محصولات داخلی نخواهد داشت.

این در حالیست که مردم خوزستان معتقدند شرایط آب و هوایی خاص استان خوزستان ایجاب می کند برای تشویق سرمایه گذاری در خوزستان و همچنین جلوگیری از سیل مهاجرت متخصصان از استان تسهیلاتی اینچنینی برای خوزستان فراگیر و مورد حمایت مسئولان استان و کشور قرار گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • max ای ریپ
  • آرش اطلاعات خودروهای پلاک اروند رو می تونید در سایت زیر بخونید: www.sedayeabadan.i