امام جمعه ماهشهر: مجالس عروسی نباید به گناه آلوده شود

خورنا: امام جمعه بندر ماهشهر گفت: مجالس عروسی نباید به محفلی برای انجام گناه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ‘عبدالحسین غبیشاوی’ روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر ماهشهر، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شورای فرهنگ عمومی سیاست‌گذاری فرهنگی است.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری در فرهنگ بسیار مهم است و باید از ظرفیت‌هایی که در این بخش وجود دارد به نحو شایسته استفاده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر ماهشهر در ادامه با تبریک حلول ماه رجب، تصریح کرد: چندین سال است که ارزش و برکات ماه رجب و اعمال آن بین مردم به خوبی جا افتاده است.

غبیشاوی افزود: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بسیار خوبی در ماه‌های رجب و شعبان اجرا می‌شود که باید در این ارتباط بسترسازی و سیاست‌گذاری صورت بگیرد تا موجب جذب هرچه بیشتر آحاد مردم به این برنامه‌ها شود.

وی سنت حسنه اعتکاف را یکی از برنامه‌های پربار و معنوی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه سنت حسنه اعتکاف به خوبی بین مردم جا افتاده و متولیان امور مذهبی و فرهنگی باید برای استفاده بهینه‌تر از این ظرفیت مناسب برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: مبلغان مذهبی و معلمان اخلاق باید در مکان‌های برگزاری این سنت پسندیده حضور پیدا کرده و به ترویج و تبلیغ مسایل فرهنگی و مذهبی بپردازند.

غبیشاوی در ادامه با انتقاد از وضعیت مجالس عروسی، بیان داشت: برخی مردم واقعاً در این ارتباط مقید هستند و علاوه بر اینکه از آلوده شدن مجلس به گناه جلوگیری می‌کنند بلکه به ثواب نیز می‌رسند.

وی تصریح کرد: اما در برخی مجالس عروسی شئونات اسلامی به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود و به محلی برای انجام منکرات و انواع گناهان مذموم تبدیل می‌شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر ماهشهر صرف هزینه‌های گزاف در مجالس ختم را نیز نکوهش کرد و افزود: مجالس ختم نیز بسیار مفصل شده و هزینه‌های بسیار گزافی صرف برگزاری اینگونه مراسم‌ها می‌شود.

غبیشاوی با تاکید بر اینکه باید برای رفع این بدعت‌ها چاره‌اندیشی شود، اظهار داشت: باید در این ارتباط جلساتی با سران و بزرگان طوایف و عشایر برگزار شود و با فرهنگ‌سازی وارد عمق مسایل فرهنگی مردم شویم.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) اضافه کرد: کاروان‌هایی که برای زیارت مرقد مطهر آن بزرگوار اعزام می‌شوند بهترین فرصت و مکان برای تبلیغ ارزش‌ها هستند.

امام جمعه ماهشهر در پایان تاکید کرد: باید از این ظرفیت مناسب به بهترین شکل بهره‌گیری شود و متولیان امر برای هرچه پربارتر شدن این سفر معنوی، فرهنگی و مذهبی تلاش کنند.