تبدیل بندر خرمشهر به قطب گردشگری جنگ

خورنا: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تبدیل بندر خرمشهر به قطب گردشگری جنگ در این استان خبر داد.

پرویز پورفرخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: بندر خرمشهر یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هر ساله به ویژه در فصول زمستان و بهار گردشگران بی‌شماری برای دیدن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بندر خرمشهر به این شهرستان سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: هر ساله در ایام نوروز، تعداد زیادی قایق تفریحی در بندرخرمشهر به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: همچنین مسافران ورودی به خرمشهر از آثار به جامانده هشت سال دفاع مقدس نیز دیدن می‌کنند.

پورفرخی مقاومت این بندر و آزادسازی آن در روز سوم خرداد را یکی از مهم‌ترین نقاط عطف گردشگری بندر خرمشهر عنوان کرد و اظهار داشت: فصل بهار به خصوص خرداد ماه نیز به دلیل گرامیداشت سوم خرداد، گردشگران زیادی به این بندر سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: گردشگری جنگ یکی از محورهای مهم توسعه گردشگری در استان خوزستان محسوب می‌شود و بندر خرمشهر نیز می‌تواند به عنوان قطب اصلی گردشگری جنگ محسوب شود.

به گفته وی، هر ساله اعتبارات قابل توجهی برای رونق گردشگری بندر خرمشهر از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اختصاص می‌یابد.

وی همچنین از پاکسازی سواحل بندر خرمشهر خبر داد و گفت: این اقدامات باعث رونق‌سازی و کار تجاری و گردشگری خرمشهر خواهد شد.

این مقام مسئول در استان خوزستان تاکید کرد: امیدواریم بندر خرمشهر در آینده نزدیک به جایگاه واقعی خود به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور برسد.

وی بندر خرمشهر را به لحاظ صیادی، تردد کالا و گردشگری ساحلی و دریایی یکی از مهم‌ترین شهرستانهای کشور عنوان کرد که می‌تواند درآمد ارزی فراوانی را عاید کشور کند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، اظهار امیدواری کرد: توجه مسئولان دولتی به توسعه بندر خرمشهر در تمام زمینه‌های صنعتی روز به روز افزایش یابد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *