بیات: با افتتاح پتروشیمی اروند، نیاز به ۷ صنعت مهم کشور تأمین شد

خورنا: معاون وزیر نفت گفت: با افتتاح مجتمع پتروشیمی اروند، نیاز به ۷ صنعت مهم کشور که مهم‌ترین آن‌ها بهداشتی، دارویی و غذایی است، تأمین شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، عبدالحسین بیات پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی اروند که با حضور رئیس جمهور و هیئت همراه، همچنین جمعی از مسئولان شهری و استانی در ماهشهر صورت گرفت، اظهار کرد: طرح‌های صنعتی پتروشیمی که امروز افتتاح شد جزو طرح‌های مهر ماندگار است که در واقع میزان تولید پتروشیمی اروند را به ۲ هزار و ۸۳۴ میلیون تن خواهد رساند.

*۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت مجتمع پتروشیمی اروند

وی افزود: در این زمینه ۱.۵ میلیارد دلار ارزی برای اجرای سه طرح عظیم پتروشیمی ماهشهر هزینه شده که برابر با ۷۵۹ میلیارد ریال است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه برای ساخت پتروشیمی اروند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: میزان درآمدزایی طرح پتروشیمی اروند ۷۰۰ میلیون دلار بوده که طبق آن می‌توانیم به‌ عنوان صادر کننده عمده محصولات پتروشیمی و “پی.وی.سی” به جهان معرفی شویم.

*اشتغالزایی برای ۱۶۶ نفر

وی با اشاره به اینکه با افتتاح طرح پتروشیمی اروند برای ۱۶۶ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد، گفت: ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این مجتمع در داخل کشور و با استفاده از نیروها و متخصصان بومی تامین شده است.

بیات با بیان اینکه کارشناسان و متخصصان خارجی به بهانه عید کریسمس از کشور ما خارج شده و به عذر و بهانه تحریم‌ها دیگر وارد ایران نشدند، خاطرنشان کرد: با اینکه متخصصان بومی ما در این زمینه آموزش‌های لازم و مکفی را ندیده بودند اما به معنای واقعی کلمه شعار “ما می‌توانیم” را محقق کردند.

وی اضافه کرد: در واقع با افتتاح پروژه مجتمع اروند نیاز ما به هفت صنعت مهم کشور که مهم‌ترین آن‌ها بهداشتی، دارویی و غذایی بوده، تأمین می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *