احمدی نژاد: ملت ایران می تواند همه عرصه صنعتی و علمی دنیا را فتح کند

خورنا: ماهشهر- رییس جمهوری گفت: ملت ایران همان گونه که توانست با توکل بر خدا خرمشهر را آزاد کند ،می تواند همه عرصه های صنعتی و علمی دنیا را هم فتح کند.

به گزار ش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح پروژه های عظیم پترو شیمی اروند و اسکله شماره دو مایعات پتروشیمی ما هشهر افزود: ماجرای سی سال گذشته بار دیگر در حال تکرار است ،ملتی تصمیم گرفته قله عزت و استعداد های خود را شکوفا و موجودیت خود را در این عالم اثبات کنند، اما مستکبران نمی خواهند اجازه دهند.

رییس قوه مجریه، شرط توسعه و پیشرفت را خود باوری و توکل به خدا دانست و گفت:باید وظیفه خود را در قبال این ملت و آرمانهای بلند آن به درستی انجام دهیم.

احمدی نژاد با قدر دانی از دست اندرکاران سه طرح بزرگی پتروشیمی که امروز در بندر ماهشهر افتتاح شد ، خطاب به مسوولان و متخصصان صنعت پتروشیمی گفت: اگر ما در این حوزه خودمان اقدام به طراحی کنیم، طرح هایمان بهینه تر و ارزان تر خواهد بود.

رییس جمهوری اظهار داشت که این حوزه با علم شیمی در ارتباط است، حل مسائل شیمی آلی می تواند از دو طریق پیچیده و ساده انجام شود و ما باید راه ساده را انتخاب کنیم.

رییس جمهوری با بیان این که ۷۰ درصد تجهیزات صنعت پتروشیمی در کشور ساخته می شود، گفت: امروز باید به روحیه، منش و عشقی که خرداد سال ۶۱ در ملت ایران و رزمندگان ما موج زد رجوع تاریخی کنیم.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به آزادسازی خرمشهر گفت: اتفاقی که مسیر تاریخ را تغییر داد و با این اقدام ملت ایران، مستضعفان عالم را در جاده کمال و مستکبران را در مسیر سقوط و قعر ذلت انداخت توجه بسیاری شود.

احمدی نژاد خطاب به متخصصان حوزه پتروشیمی تاکید کرد: باید به سمتی رویم که قریب به اتفاق ارزش افزوده گاز و نفت در داخل کشور بماند.

وی اضافه کرد: ای کاش به نقطه ای برسیم که نفت تولیدی را تبدیل به فراورده های چهار و پنج گانه کرده و آنها را صادر کنیم.

رییس جمهوری در خطابی دیگر به مجموعه صنعت پتروشیمی کشور گفت: بیایید با هم تعهد کنیم که دو گام بلند دیگر برداریم. بسیاری اوقات برای رسیدن به قله های بلند یکی دو گردنه را باید فتح کرد تا پس از آن مسیر هموار شود.

** فتح خرمشهر فتح همه ارزش های الهی و سنگر قدرت های شیطانی بود

احمدی نژاد با اشاره به در آستانه بودن ماه رجب و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: خدا را سپاسگزارام که در سرزمین نورانی خوزستان و در جمع انسان هایی هستیم که وجودشان همواره برای انقلاب و کشور نافع بوده است.

رییس جمهوری در مورد سالروز آزادسازی خرمشهر خطاب به حاضرین گفت: بسیاری از شما در حادثه عظیم تاریخ ساز که سی سال قبل اتفاق افتاد حضور داشتید.

وی با یادآوری این که یک ملت مومن، موحد و تحت مدیریت مردی مومن و آسمانی آن حادثه را آفرید، گفت: اما این ملت تنها و دست خالی بودند چرا که تمامی دنیای مادی و شیطانی برای درهم شکستن قامت این ملت بسیج شده بودند.

رییس جمهوری ادامه داد: اما مردم ایران به فضل الهی روی پای خود ایستاد و همه آنها را در هم شکستند.

احمدی نژاد فتح خرمشهر را فتح همه ارزش های الهی و سنگر قدرت های شیطانی توصیف و تصریح کرد: مستکبران هنوز از این حادثه گیج هستند و هیبتی از ملت ایران در عالم ایجاد شد که با بردن نام ایران لرزه بر اندام مستکبران می آید.

همزمان با حضور رییس جمهوری در بندر ماهشهر پروژه عظیم صنعتی پتروشیمی مارون به بهره برداری رسید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *