با حضور رئیس جمهور، بزرگترین مجتمع تولیدکننده PVC جهان در ماهشهر به بهره‌برداری رسید

خورنا: ماهشهر- بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده PVC جهان امروز دوشنبه با حضور رییس‌ جمهور و وزیر نفت در ماهشهر به بهره برداری رسید.
بزرگترین مجتمع تولیدکننده PVC در ماهشهر به بهره‌برداری رسید.

براساس اظهارات فرماندار ماهشهر با افتتاح کامل مجتمع پتروشیمی اروند ماهشهر، ایران به بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره PVC جهان تبدیل گردید.

منوچهرحیاتی به خبرنگارایرنا گفت : این کارخانه‌ پتروشیمی می‌تواند سالانه ۳۰۰ هزار تن گرید S و ۴۰ هزار تن گرید E محصول PVC را تولید کند که این حجم از تولید در حالی است که تولید کل محصول PVC در جهان یک سوم تولید مجتمع اروند است.

عملیات ساخت مجتمع پتروشیمی اروند از سال ۱۳۸۲ آغاز شده است که با راه‌اندازی کامل آن سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش ایرنا، پلی وینیل کلراید(PVC)، کلرآلکالی(CA)، اتیلن دی کلراید (EDC) و وینیل کلراید منومر(VCM) از جمله محصولات تولید شده در این مجتمع پتروشیمی است.

تولید سالانه ۶۳۴ هزار تن کاستیک(سود سوزآور) با خلوص ۱۰۰ درصد و تامین سالانه ۱۸۶هزار و ۷۰۰ تن گاز کلر برای تعدادی از واحدهای پتروشیمیایی منطقه و تولید انواع محصولات جانبی نظیر آب ژاول (هیپو کلرید سدیم) به میزان ۱۶هزار و ۲۶۰ تن و سالانه ۳۲۹ هزار و ۳۰۰ تن اتیلن دی کلراید برای تامین نیاز بازارهای داخلی و صادرات به خارج از کشور از اهداف دیگر این طرح است.

نمک صنعتی و اتیلن، خوراک اصلی این طرح پتروشیمیایی است که سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن نمک مورد نیاز این طرح از طریق دریاچه‌های نمک مصنوعی تامین می‌شود.

اتیلن مصرفی نیز به میزان ۲۵۲ هزار تن تا زمان راه‌اندازی خط لوله اتیلن غرب، از طریق اتیلن موجود در شبکه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اکسیژن مورد نیاز به مقدار ۷۱ هزار و ۳۰۰ تن از طریق پتروشیمی اروند و اسیدکلریدریک به میزان ۵۰ هزار تن از پتروشیمی کارون تامین می‌شود.

انواع محصولات پتروشیمی اروند در صنایع پایین دستی و برای تولید لوازم خانگی، انواع پلاستیک‌ها، عایق‌ها، لوله، رنگ‌ها، شیلنگ‌ها، مواد ضدعفونی کننده و پاک‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *