راه‌اندازی رشته اقتصاد انرژی دانشگاه خرمشهر در مقطع کارشناسی ارشد

خورنا: رئیس دانشگاه علوم و فنون خرمشهر از راه‌اندازی رشته اقتصاد انرژی در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد.

مسعود صدری‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در سال جاری توسعه رشته‌های دریایی و میان رشته‌ای در مقطع تحصیلات تکمیلی را به‌ طور جدی دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲ هزار دانشجو در مقطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: حدود ۴۵۰ نفر در سال تحصیلی ۹۱ _ ۹۰ وارد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: این دانشگاه در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشجویان برنامه‌ها و اقدامات متعددی را با تعامل و مشارکت جدی هیئت علمی متخصص و کارآمد در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته رشته اقتصاد انرژی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه راه‌اندازی شده و در حال برنامه‌ریزی برای پذیرش دانشجو در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۱ هستیم.

صدری‌نسب خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این رشته دانشگاهی مطمئناً سطح کمی و کیفی علمی این دانشگاه ارتقا می‌یابد و همه تلاش ما نیز بر این امر است.

وی خاطر کرد: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تاکنون گام‌های بلندی در راستای انجام پروژه‌های تحقیقاتی برداشته و در حال حاضر نیز با تعدادی از دانشگاه‌های کشور تفاهمنامه همکاری امضا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اضافه کرد: اهمیت تحقیق و پژوهش باید برای دانشجویان روشن شده و به آن‌ها تفهیم شود زیرا ملت‌های توسعه‌یافته بر این اساس به ارتقای جایگاه و توسعه دست یافته‌ و تمدن‌ها را شکل داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نباید صرفاً به تکرار مطالعات دیگران پرداخت بلکه پژوهشگر با استفاده از علم و دانشی که دیگران قبلاً به آن دست یافته‌اند‌ باید افق‌های جدید و تازه‌ای به روی خود و دیگران باز کند و یا با موشکافی نظریات دیگران طرحی نو دراندازد تا آن یافته فراگیر شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *