تعطیلی کالای همراه ملوان عامل اصلی بیکاری در هندیجان‌

خورنا: نماینده مردم هندیجان در مجلس تعطیلی کالای همراه ملوان را عامل اصلی بیکاری جوانان این منطقه عنوان کرد.

خلیل حیات‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: هندیجان یکی از بنادر جنوبی کشور بوده که تنها راه درآمد ملوانان و صیادان آن از طریق سفر به حوزه خلیج فارس و تجارت صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بندر، متأسفانه مسئولان گمرگ با تعطیلی کالای همراه ملوان سبب رکود اشتغال در این منطقه محروم شده‌اند.

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بارها از طریق تریبون مجلس خواستار توجه به اشتغال جوانان هندیجان و حوزه انتخابیه خود شده‌ام و در این زمینه مسئولان قولهایی را داده‌اند که با راه‌اندازی کالای همراه ملوان و صیادی موجب خشنودی و رضایت‌مندی ملوانان شوند ولی متأسفانه تاکنون اقدام جدی در راستای حل این مشکل صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در دیدار حضوری که با استاندار خوزستان مقرر شد که کالای همراه ملوان در منطقه راه‌اندازی شود، ادامه داد: جای تعجب است که چگونه برخی از مدیران استانی با طرح جدید گمرگ مخالفت می‌کنند.

حیات‌مقدم خاطرنشان کرد: اگر با این روند کالای همراه ملوان در هندیجان تعطیل شود بیکاری و فقر رشد کرده و این امر بروز زمینه‌های خلاف قانون را رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه ما به شدت مخالف فعالیت‌های غیرقانونی هستیم، اضافه کرد: مسئولان گمرگ باید سریعا در این زمینه چاره‌اندیشی کنند تا بتوان هندیجان را به یک قطب مهم تجاری و صیادی در کشور تبدیل کرد.

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان استانی گفت: امیدواریم با توجه و حمایت بیش از پیش مسئولان استانی در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق و عرضه کالای همراه ملوان به منظور کمک به رفع معضل بیکاری در منطقه باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *