صادرات ۴.۵ میلیارد دلاری انواع محصولات پتروشیمی از ماهشهر

خورنا: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از صادرات ۴.۵ میلیارد دلاری انواع محصولات پتروشیمی در یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، علی یزدانی عصر امروز در آیین افتتاح کوره پسماند سوز پتروشیمی فجر اظهار کرد: انتقال تکنولوژی‌های نوین و استفاده از سوخت پاک در صنایع پتروشیمی موجب حرکت  هرچه بیشتر این صنایع به سمت سازگاری با محیط زیست می‌شود.

وی در ادامه از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به عنوان اولین هاب تخصصی صنعت پتروشیمی در کشور یاد کرد و گفت:‌ ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ظرفیت منصوبه این منطقه است که در سال گذشته ۱۷ میلیون و ۲۹۰ هزار تن محصول به ارزش ۱۱ میلیارد دلار تولید داشته است.

وی افزود: بر اساس آمار منتشره از سوی گمرک استان خوزستان در سال گذشته حدود ۵.۵ میلیارد دلار ارزش صادرات خوزستان بوده که از این میان ۴.۵ میلیارد دلار مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی است و به عبارتی ۸۲ درصد از ارزش صادرات محصولات استان خوزستان مربوط به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یک سوم محصولات پتروشیمی استان برای فروش به بازارهای داخلی و تامین نیازهای داخلی کشور وارد بورس می‌شود و مقداری بیش از یک سوم به بخش‌های صادراتی تخصیص می‌یابد و مابقی به عنوان خوراک‌های بین مجتمع‌ها استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با یادآوری این نکته که پتروشیمی باید سازگاری با محیط زیست را سرلوحه کار خود قرار دهد، افزود: نوسازی هرچه بیشتر و انتقال تکنولوژی‌های جدید می‌تواند در حفظ محیط زیست توسط این صنعت تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با روند رو به رشدی که در فازهای مختلف منطقه ویژه انرژی پارس خواهیم داشت، آرام آرام با تغییر خوراک‌های پتروشیمی به خوراک و سوخت پاک بتوانیم گام‌های مهمی در حفظ محیط زیست برداریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یه ماهشهری بله 85درصدر درآمد خوزستان از ماهشهره ولی واسه خود ماهشهر چه سودی داشته؟؟؟!!!