راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه هواشناسی در بندر خرمشهر

به گزارش خورنا به نقل از فارس، عادل دریس اظهار داشت:  این اقدام گام دیگری در جهت ارتقای ایمنی دریانوردی در منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: این اداره کل تلاش دارد با توجه به اهمیت و ضرورت پخش هشدارها و پیام‌های هواشناسی در راستای گسترش ایمنی دریانوردی و به منظور اطلاع‌رسانی به هنگام و گسترده به تمام نهادها و افراد مرتبط با حوزه دریانوردی  این موضوع را برای دریانوردان ساماندهی و برقرار کند.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: از این رو سامانه پیام کوتاه هواشناسی دریایی با شماره ۳۰۰۰۱۳۹۱ در خدمت رسانی به دریانوردان معرفی شده است تا بتواند همیاری مناسبی برای تشریح وضعیت جوی در اختیار آنان قرار دهد.
وی با اعلام اینکه در شماره پیام کوتاه هواشناسی بندر خرمشهر دسته‌هایی از اطلاعات با موضوعیت هواشناسی موجود است، تصریح کرد: اشخاص فعال در عرصه دریا می‌توانند با ارسال یکی از اعداد ۵-۱ به شماره مذکور،  اطلاعات مورد نیاز خود را  از شرایط جوی منطقه بدست آورده و  مطلع شوند.
دریس در ادامه با اعلام اینکه امروزه دولت الکترونیک توانسته جایگاه مناسبی در همه عرصه‌های زندگی به دست آورد، افزود: اطلاع رسانی که قبلاً از طریق دستگاه ارسال پیامک به تلفن‌های همراه مدیران عامل شرکت‌های کشتیرانی، مالکان و فرماندهان شناورهای فعال در منطقه ارسال می‌شد موجبات  صرف هزینه زیادی شده بود.
وی خاطرنشان کرد: با ایجاد و راه‌اندازی این سیستم هوشمند، در صرف هزینه‌ها صرفه جویی خاصی به عمل خواهد آمد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین درپایان از برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای راهنمایان این اداره کل خبر داد و گفت: برای ارتقای سطح دانش و تخصص راهنمایان این اداره کل، دوره‌های آموزشی برای آنان در نظر گرفته شد که راهنمایان توانستند با حضور در این دوره از جدیدترین اطلاعات در تخصص خود استفاده کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *