برگزاری همایش‌های شعر در شهرهای خوزستان / حمایت از بخش فرهنگی هندیجان

خورنا: مدیرکل ارشاد خوزستان خواستار برگزاری همایش‌های شعر و ادب به‌منظور ارتقای سطح فرهنگی در شهرهای استان خوزستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، حجت‌الاسلام لطف‌الله سپهر ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنگره ملی شعر خلیج فارس که بر روی اسکله بحرکان این منطقه با حضور مسئولان، شهری، استانی و کشوری همچنین شاعران و شعردوستان این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: شعر و ادب و تقویت بخش فرهنگی همواره یکی از دغدغه‌های اداره کل ارشاد خوزستان در شهرهای مختلف استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل در راستای اشاعه و ترویج بخش فرهنگی همواره اقدامات مطلوب و مؤثری را در دستور کار قرار داده است، افزود: همه تلاش ما در راستای پیشرفت بخش‌های مختلف فرهنگی در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان خطاب به مسئولان فرهنگی در این کنگره تصریح کرد: باید تا می‌توان برگزاری کنگره و همایش‌های ادبی را در شهرها گسترش و اشاعه داد و در این زمینه استعدادهای جوانان علاقمند به رشته‌های مختلف فرهنگی را شکوفاتر کرد.

وی ادامه داد: هندیجان از شهرهای محروم استان بوده و تا حدودی زمینه پیشرفت بخش‌های اجتماعی و فرهنگی مغفول مانده است.

سپهر همچنین با اشاره به اینکه باید توجه بیشتری به بخش فرهنگ و ادب و شعر این منطقه داشت، عنوان کرد: امروز حضور شایسته شاعران هندیجانی در این کنگره ادله محکمی بر اثبات وجود ظرفیت‌های پنهان ادبی و فرهنگی در این منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نامگذاری این کنگره با عنوان خلیج فارس گفت: امروز خوزستان با نماد مقاومت و خلیج فارس شناخته می‌شود و این مهم را مدیون خون شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در پایان با اشاره به اینکه نامگذاری این کنگره با عنوان خلیج فارس شناساندن او معرفی ارزشمندی این منطقه در جهان است، اظهار کرد: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور بتوان این شهرستان را در جایگاه واقعی و در خور شأن فرهنگی‌اش دید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *