افتتاح کتابخانه مرکزی ماهشهر با حضور وزیر ارشاد

خورنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ماهشهر گفت: کتابخانه عمومی مرکزی و رسول اکرم (ص) ماهشهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور کتابخانه‌های خوزستان، منوچهر صفائیان اظهار کرد:‌ کتابخانه مرکزی ماهشهر با مساحت ۳هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال ساخته شد و به منظور بهره‌برداری به اداره کل کتابخانه‌های عمومی تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص) نیز با مساحت ۵۰۴ مترمربع و زیربنای ۳۴۲ مترمربع در ۲ طبقه در شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر ساخته شد.

صفاییان تصریح کرد: این دو کتابخانه همزمان با حضور حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد و رسما شروع به کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: این دو کتابخانه در فاز اول با بخش‌های مخزن، امانت کتاب، بخش مرجع، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، جست‌وجوی کتاب و نمایه نشریات شروع به کار می‌کند و به زودی بخش‌های دیگر از جمله اینترنت، کودک و پژوهش به این کتابخانه اضافه می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماهشهر گفت: شهرک طالقانی ماهشهر فاقد کتابخانه است و با اضافه شدن کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص) این بخش از شهرستان نیز صاحب مکان فرهنگی خوبی خواهد شد که برنامه‌های فرهنگی زیادی را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نظر گرفته‌اند.