برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگی در مدارس هندیجان

خورنا: رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان خواستار برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی در مدارس این منطقه به‌ منظور ارتقای سطح انگیزه دانش‌آموزان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، خسرو حیاتی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این منطقه که در محل فرمانداری با حضور مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: همواره سلامت تحولات جامعه در گرو به خدمت درآوردن نهاد آموزش و پرورش در جامعه است.

وی افزود: وقتی ساختارهای جامعه با آموزش همسویی و پیوند نداشته باشند، ثروت بر علم برتری یافته و جایگاه علم تضعیف می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان با اشاره به اینکه برای فعال‌تر کردن نقش علم و نیاز جامعه به علم باید از نفوذ ثروت به نفع علم استفاده بهینه برد تا جایگاه دانش تضعیف نشود، گفت: آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری است زیرا به طور مستقیم در تحول و پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی نقش بنیادی و زمینه‌ساز دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین ضعف و قوت این نهاد به ضعف یا پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی انجام شده و برای سازندگی، راهی مناسب‌تر از توجه به امر تعلیم و تربیت وجود ندارد.

حیاتی گفت: در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در مدارس باید بیش از پیش بین دانش‌آموزان و معلمان انگیزه ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و پرورشی قرآنی می‌توان انگیزه کاری را در محیط آموزشگاه‌ها و مدارس شناسایی کرده و بالا برد، تصریح کرد: امیدواریم با تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های پرورشی و تربیتی در منطقه بتوان تربیت و تعلیم را به سوی اهداف متعالی سوق داد.