اعلام برترین‌های تولید و فروش محصولات منطقه ویژه ماهشهر

خورنا: پروپان، بوتان، آمونیاک، برش سنگین و پلی‌اتیلن سبک پرفروش‌ترین محصولات پتروشیمی سال ۹۰ در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بوده‌اند.

 به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پروپان با ۷۴۳ میلیون دلار، بوتان با ۳۶۱ میلیون دلار، آمونیاک با ۳۲۳ میلیون دلار، برش سنگین نفتا با ۳۱۱ میلیون دلار و پلی‌اتیلن سبک با ۲۹۷ میلیون دلار از پرفروش‌ترین محصولات پتروشیمی این منطقه بوده‌اند.

بر اساس همین گزارش از میان شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه، شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، مارون، رازی، بوعلی‌سینا و امیرکبیر به ترتیب با میزان تولید ۵ میلیون و ۲۹۰ هزار تن، ۳ میلیون و ۶۳۷ هزار تن، یک میلیون ۹۳۳ هزار تن، یک میلیون و ۴۲۲ هزار تن و یک میلیون و ۱۷۰ هزار تولید کنندگان برتر دومین هاب بزرگ پتروشیمی ایران بوده‌اند.

رده‌بندی پنج شرکت برتر در میزان فروش داخلی سال ۹۰ به ترتیب به شرکت‌های پتروشیمی بندرامام، بوعلی سینا، مارون، امیرکبیر و تندگویان اختصاص دارد.

در پایان پنج شرکت پتروشیمی بندرامام، رازی، بوعلی سینا، مارون و امیرکبیر به ترتیب با میزان صادرات یک میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار، ۵۷۲ میلیون دلار، ۴۶۰ میلیون دلار، ۳۸۴ میلیون دلار و ۲۸۲ میلیون دلار صادر کنندگان برتر از میان پتروشیمی‌های ماهشهر بوده‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *