بلاتکلیفی بیمارستان ولی عصر بهبهان، پس از ۲۹ سال

خورنا: بیمارستان ولی‌عصر (عج) بهبهان که کلنگ آن ۲۹ سال پیش به زمین خورده است، همچنان در حال ساخت بوده و روند پیشرفت آن حلزونی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، توجه به بخش درمانی کشور باعث شده است سالانه اعتبار زیادی برای احداث بیمارستان در نقاط مختلف کشور اختصاص یابد اما شواهد نشان می‌دهد که تکمیل برخی از این طرح‌ها به ویژه در شهرهای دورافتاده، سالیان زیادی به طول می‌انجامد.

بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بهبهان نیز از همین دسته از طرح‌ها بوده که با گذشت ۲۹ سال از زمان آغاز ساخت آن، پیشرفت فیزیکی آن به نیمه هم نرسیده و تا پیش از قرار گرفتن در ردیف بودجه ملی، ۱۷ درصد پیشرفت داشته است.

سال ۱۳۶۱، دو خیر بهبهانی قطعه زمینی را برای ساخت بیمارستان در اختیار مسئولان وقت این شهرستان قرار دادند؛ مراحل اخذ مجوز احداث بیمارستان، طراحی آن و اخذ دیگر موافقت‌ها، پنج سال طول کشید و در سال ۱۳۷۳ طرح نهایی این بیمارستان تصویب شد.

*اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی بیمارستان ولیعصر(عج) بهبهان

بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بهبهان نخستین اعتبار خود را که ۸۰۰ میلیون تومان بود، در سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۷ دریافت کرد. با اعتبار اولیه، کارگاه تجهیز شد اما با گذشت مدتی، طرح احداث بیمارستان به مشکل مالی برخورد کرد و به دلیل قرار نداشتن در ردیف بودجه ملی، اجرای آن به کندی پیش رفت.

اوایل دهه ۸۰ با تزریق اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان، روند ساخت بیمارستان بهبهان جانی تازه گرفت و کار ساخت اورژانس و درمانگاه آغاز شد اما تا این قسمت از کار، تنها اسکلت بتنی دو بخش از یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی ساخته شده بود.

*هدر رفت منابع مالی

اسکلت بتنی طبق نظر مشاوران و کارشناسان، با گذشت ۱۰ سال، استحکام اولیه را نداشته و ادامه ساخت و ساز بر روی اسکلت‌بندی ممکن نبود و این معنایی جز هدر رفتن ۲ میلیارد تومان نبود.

*اختصاص ۴ میلیارد تومان در سال گذشته به این بیمارستان

حال پس از گذشت ۲۹ سال و سوژه شدن برای کاندیداهای مختلف بهبهان برای ادوار گوناگون مجلس، فرهاد باذلی محبوب، فرماندار بهبهان از اختصاص ۴ میلیارد تومان در سال گذشته به این بیمارستان خبر می‌دهد.

هم‌چنین این طرح در ردیف بودجه ملی قرار گرفته و در بودجه سال ۹۱، اعتباری ۱۶ میلیارد تومانی را دریافت می‌کند، البته اگر مانند گذشته، این رقم و اعداد به یک نوشته باقی نمانده و ۲۷ میلیارد نیاز کلی این بیمارستان برای آغاز به کار، فراهم شود.

اما این بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی به ۲۰۰ تختخواب رضایت داد تا ۱۰۰ تخت دیگر آن به بیمارستان پیر بهبهان، بیمارستان شهیدزاده، افزوده شود.

حال که همه مسئولان مربوطه بهبهان بر تسریع در روند ساخت این بیمارستان تاکید کرده و صف بیماران و سردرگمی آنان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های بهبهان نیز گواه همین تاکیدها است، جا دارد مسئولان استانی و کشوری نیز آستینی بالا زده و نیاز درمانی بهبهان و شهرهای همجوار آن حتی از دیگر استان‌ها را برطرف کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *