تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول در پتروشیمی بندر امام

خورنا: قائم‌مقام و مدیر تولید پتروشیمی بندرامام گفت: پتروشیمی بندرامام در سال گذشته به عنوان قطب صنعت پتروشیمی کشور به تولید بیش از ۵ میلیون تن دست یافت.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، حسن تقوی گنجی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال جهاد اقتصادی بیش از ۵ میلیون و ۲۷۷هزار تن انواع محصولات پتروشیمی در این مجتمع تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است.

وی گفت: محصولات پروپان، بوتان، پنتان و سنگین‌تر تولیدی شرکت فرآورش بندرامام، محصولات پلیمری پلی اتیلن سبک، پلی‌ پروپیلن، لاستیک مصنوعی در گریدهای مختلف و نیز بوتادین و رافینت چهارکربنه تولیدی شرکت بسپاران بندرامام و محصولات اسید کلریدریک و آب ژاول محصولات تولیدی شرکت کیمیا بندرامام از جمله فرآورده‌هایی هستند که بیش از برنامه تعیین شده از سوی شرکت ملی صنایع ملی پتروشیمی، تولید شده است.

قائم‌مقام مدیرعامل و مدیر تولید پتروشیمی بندرامام در ادامه اظهار امیدواری کرد؛ با تکمیل و راه‌اندازی قریب‌الوقوع واحد جدید تفکیک میعانات گازی (NF3) حدود ۲ میلیون و ۲۰۰هزار تن به ظرفیت اسمی و نصب شده پتروشیمی بندرامام از ۶.۸ میلیون تن به ۹ میلیون تن افزوده خواهد شد که امید است با رفع تنگناهای تامین خوراک این واحد در آینده‌ای نزدیک گامی مؤثر در راستای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برداریم.

وی افزود: دامنه محصولات پتروشیمی بندر امام شامل محدوده وسیعی از محصولات پتروشیمایی بوده که توسط سه شرکت تابعه فرآورش، کیمیا و بسپاران تولید شده و دو شرکت پشتیبان آب نیرو و خوارزمی مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با کیفیت مطلوب به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

گنجی خاطرنشان کرد: محصولات پروپان، پنتان و سنگین‌تر، اتیلن و ریفرمیت، بیشترین رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند، به طوری که در این مدت بیش از ۹۸۴هزار تن پروپان، ۷۰۷هزار تن محصول پنتان و سنگین‌تر ۳۳۸هزار تن محصول اتیلن و ۴۲۶‌هزار تن محصول ریفرمیت تولید شده است‌.

وی در پایان گفت: از دیگر نکات بارز و شاخص تولید در سال جهاد اقتصادی بحث تولید بنزین بود که با تغییر فرآیند واحد آروماتیک روزانه حدود ۲ میلیون و ۷۰۰هزار لیتر و در مجموع  بیش از ۵۵۲ میلیون لیتر بنزین با عدد اکتان بسیار بالا در سال گذشته به ‌منظور مصرف داخل کشور در این شرکت تولید شده است.