تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول در پتروشیمی بندر امام

خورنا: قائم‌مقام و مدیر تولید پتروشیمی بندرامام گفت: پتروشیمی بندرامام در سال گذشته به عنوان قطب صنعت پتروشیمی کشور به تولید بیش از ۵ میلیون تن دست یافت.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، حسن تقوی گنجی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال جهاد اقتصادی بیش از ۵ میلیون و ۲۷۷هزار تن انواع محصولات پتروشیمی در این مجتمع تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است.

وی گفت: محصولات پروپان، بوتان، پنتان و سنگین‌تر تولیدی شرکت فرآورش بندرامام، محصولات پلیمری پلی اتیلن سبک، پلی‌ پروپیلن، لاستیک مصنوعی در گریدهای مختلف و نیز بوتادین و رافینت چهارکربنه تولیدی شرکت بسپاران بندرامام و محصولات اسید کلریدریک و آب ژاول محصولات تولیدی شرکت کیمیا بندرامام از جمله فرآورده‌هایی هستند که بیش از برنامه تعیین شده از سوی شرکت ملی صنایع ملی پتروشیمی، تولید شده است.

قائم‌مقام مدیرعامل و مدیر تولید پتروشیمی بندرامام در ادامه اظهار امیدواری کرد؛ با تکمیل و راه‌اندازی قریب‌الوقوع واحد جدید تفکیک میعانات گازی (NF3) حدود ۲ میلیون و ۲۰۰هزار تن به ظرفیت اسمی و نصب شده پتروشیمی بندرامام از ۶.۸ میلیون تن به ۹ میلیون تن افزوده خواهد شد که امید است با رفع تنگناهای تامین خوراک این واحد در آینده‌ای نزدیک گامی مؤثر در راستای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برداریم.

وی افزود: دامنه محصولات پتروشیمی بندر امام شامل محدوده وسیعی از محصولات پتروشیمایی بوده که توسط سه شرکت تابعه فرآورش، کیمیا و بسپاران تولید شده و دو شرکت پشتیبان آب نیرو و خوارزمی مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با کیفیت مطلوب به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

گنجی خاطرنشان کرد: محصولات پروپان، پنتان و سنگین‌تر، اتیلن و ریفرمیت، بیشترین رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند، به طوری که در این مدت بیش از ۹۸۴هزار تن پروپان، ۷۰۷هزار تن محصول پنتان و سنگین‌تر ۳۳۸هزار تن محصول اتیلن و ۴۲۶‌هزار تن محصول ریفرمیت تولید شده است‌.

وی در پایان گفت: از دیگر نکات بارز و شاخص تولید در سال جهاد اقتصادی بحث تولید بنزین بود که با تغییر فرآیند واحد آروماتیک روزانه حدود ۲ میلیون و ۷۰۰هزار لیتر و در مجموع  بیش از ۵۵۲ میلیون لیتر بنزین با عدد اکتان بسیار بالا در سال گذشته به ‌منظور مصرف داخل کشور در این شرکت تولید شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *