جابجایی یک کارمند کتابخانه مرکزی شادگان را تک‌نوبتی کرد

خورنا: مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان شادگان گفت: کتابخانه مرکزی شادگان به دلیل جابجایی یک کارمند چهار ماه است که تنها در یک نوبت پذیرای شهروندان است.

سعیده روشناسان امروز درگرفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان در این خصوص اظهار کرد: به دنبال جابه‌جایی یک کارمند از کتابخانه عمومی شهر شادگان و تعیین تکلیف نشدن برای جایگزین کردن فردی به جای آن، این کتابخانه از دی‌ماه سال گذشته تا کنون به صورت تک شیفتی به کار خود ادامه می‌دهد.

 وی افزود: با توجه به نزدیکی فصل امتحانات نوبت دوم مدارس و کنکور سراسری، با وجود پیگیری‌های مکرر تا کنون جواب قاطعی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص تامین نیروی تمام وقت به ما داده نشده است.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی در شادگان گفت: تامین نیروی انسانی تمام وقت از مهمترین مشکلات حال حاضر کتابخانه‌های عمومی در شادگان است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان شادگان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر سه کتابخانه عمومی در شهرستان شادگان وجود دارند که یکی از آنها در شهر شادگان و مابقی در شهر دارخوین و دهستان جفال هستند.

وی آمار اعضای این سه کتابخانه عمومی را تا پایان اسفند سال گذشته حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در سال گذشته آمار اعضا تا حدودی به دلایل نبود نیرو و بی‌توجهی به فرهنگ کتابخوانی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه افزایش آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی به بهره‌مندی این کتابخانه‌ها از امکانات بیشتر کمک می‌کنند از همه فرهنگیان، دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار شهرستان شادگان دعوت کرد تا با عضویت در این کتابخانه‌ها از امکانات آنها نهایت استفاده را ببرند.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شادگان در ادامه با اشاره به آخرین پیگیری‌ها برای ساخت یک باب کتابخانه در بخش خنافره گفت: زمین این کتابخانه به مساحت ۶۵۰ متر مربع که توسط یک خیر ساکن در آن منطقه به اداره کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است هنوز بعد از گذشت حدود دو سال از اهدای آن به دلیل اختصاص نیافتن اعتبار لازم در بلاتکلیفی مانده است و امیدواریم خیران منطقه در آینده نزدیک در ساخت این کتابخانه عمومی کمک کنند.

روشناسان همچنین توجه به اعتبارات تجهیز وتعمیر و دادن نیروی تمام وقت را از مسئولان استان وشهر ستان خواستار شد و افزود: امیدواریم فرماندار و نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبارات تملک دارایی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کنند.

وی وجود اینترنت نیم بها، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و همایش‌های مختلف را از دیگر مزایای حضور در کتابخانه‌های عمومی شادگان بر شمرد صدر پایان از اعضای کتابخانه‌های عمومی خواست تا ضمن بهره مندی از مزایای کتابخانه‌ها به عنوان منبع اطلاعاتی و پژوهشی آنها را محل قرائت کتب درسی منحصر نکنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *