پیش‌بینی ایجاد ۲۷۰۰ شغل در شادگان در سال تولید ملی

خورنا: استاندار خوزستان از پیش بینی ایجاد ۲ هزار و ۷۰۰ شغل در شهرستان شادگان در سال تولید ملی خبر داد.

سید جعفر حجازی عصر امروز در پایان بازدید از شهرستان شادگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شادگان با اشاره اینکه محوریت شهرستان شادگان کشاورزی است اظهار کرد: این بخش نیاز به توجه بیشتری دارد و باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت‌های آن برای اشتغال  استفاده کنیم.

حجازی در این جلسه همچنین از بررسی و تصویب ۴۴ طرح اشتغالزایی در بخش کشاورزی با مجموع ۲ میلیارد و ششصد میلیون تومان خبر داد.

وی استفاده از روش محصور کردن ماهی در تالاب شادگان وهم چنین استفاده از ظرفیت شیلاتی این تالاب را از مصوبات مهم این جلسه برشمرد و افزود: اجرای چند طرح دامپروری، شیلات و باغبانی از دیگر مصوبات کار گروه اشتغال استان خوزستان در شهرستان شادگان است.

استاندار خوزستان همچنین ساخت یک کشتارگاه مرغ و کارخانه صنایع فرآوری خرما را از دیگر مصوبات جلسه کارگروه اشتغال در شادگان عنوان کرد و با اشاره به تعهد وزارت صنعت ،معدن و تجارت در این خصوص گفت: پیگیری خواهیم کرد تا این وزارت به تعهد خود دراجرای این دو طرح صنعتی عمل کند.

وی ادامه داد: در این جلسه احداث مرغداری، زنبورداری، نحوه اعطای تسهیلات با مدت طولانی وبهره کم، سازماندهی و تجهیز طرح‌های فرآوری خرما و ساخت سیلوی گندم  بررسی شد و مقرر شد جلسه‌ای در محل استانداری خوزستان برای تحقق این پروژه‌ها در اولین زمان ممکن تشکیل شود.

حجازی در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال در شادگان گفت: سال گذشته بیشتر نهادها به تعهدات خود در ایجاد اشتغال عمل کردند و امسال نیز با جدیت و پیگیری‌های مداوم شاهد ایجاد ۲ هزار و ۷۰۰ شغل در شهرستان شادگان خواهیم بود.

وی افزود: استعداد شادگان برای مشاغل خانگی بسیار بالاست و از بانک‌های استان می‌خواهیم تا به تعهدات خود در اعطای تسهیلات به این نوع مشاغل عمل کنند.

استاندار خوزستان در ادامه ضمن اطلاع از آخرین وضعیت طرح فولاد شادگان قول مساعد داد تا مشکلات این طرح را در جلسه‌ای که قرار است چند روز دیگر در تهران برگزار شود بررسی شود.

وی ساخت دو مرکز خدمات رفاهی در مسیر آبادان – شادگان و شادگان به اهواز را نیز خواستار شد و افزود: ساخت این دو مرکز خدماتی ضمن کمک به مسافران بویژه کاروان‌های راهیان نور باعث به اشتغال گماردن چند نفر از جوانان منطقه نیز خواهد شد.

حجازی در پایان گفت: ظرفیت موجود در شادگان در بخش کشاورزی و شیلات باید با جدیت دنبال شود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد استفاده از این ظرفیت‌ها برای کاهش بیکاری و افزایش نرخ اشتغال و تولید ملی باشیم.

در ادامه جلسه عبدالله تمیمی منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: شهرستان شادگان در همه بخش‌ها محروم است و محرومیت در آن بیداد می‌کند واگن در جلسات مختلف که برای حل مشکلات این شهرستان نتیجه‌ای حاصل نشود در آینده شاهد بحران و افزایش مشکلات خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه دولت دهم کارها وخامت فراوانی انجام داده است افزود: حجم این کارها در شادگان پایین است گاز استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استان وشهر ستان انتظار داریم عنایت ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.