نماینده مجلس: درود بر دولت های خاتمی عزیز و هاشمی بزرگ

: نماینده اصلاح​طلب بابل با انتقاد به عملکرد اقتصادی دولت​های نهم و دهم از دولت​های پیشین به نیکی یاد کرد.

محسن نریمان که در انتخابات مجلس نهم حضور نیافت، برای منتخبین شهر بابل آرزوی توفیق کرد و با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۹۱ در کمیسیون​های مجلس گفت: آثار اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها و حمایت از تولید باید در این لایحه مورد توجه باشد. چرا که در این لایحه متاسفانه با حذف بند مربوط به درآمدهای هدفمند کردن یارانه​ها روبروییم که امکان نظارت بر آن را از بین می​برد.

وی با بیان اینکه «نمی دانم چرا دولت در این زمینه شفاف عمل نمی​کند؟»، ادامه داد: بر اساس قیمت​های موجود حداکثر ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد یارانه​ای داریم که حتی کفاف یارانه​های نقدی به مردم را هم نمی دهد. دولت چگونه یارانه بیشتری را پرداخت می​کند؟ حتی با احتساب سهم دولت و بخش تولید هم نمی​توان به چنین رقمی دست یافت. مگر اینکه دولت نرخ حامل​های انرژی را تا ۲۰۰ درصد افزایش دهد که یک شوک تورمیو گرانی لجام گسیخته را در ادامه خواهد داشت.

این نماینده اصلاح طلب، از برخی رویکردهای خلاف قانون دولت در این زمینه یاد کرد و افزود: دولت از محل تنخواه بانک مرکزی، اعتبارات عمرانی، فروش اوراق مشارکت و برداشت​های غیرقانونی از دیگر بانک​ها این منایع را تامین کرده و یارانه نقدی به مردم داده که غیر قابل اغماض است.

به گزارش خبرآنلاین،نریمان این رفتارها را نشانه عدم کفایت دولت و عدم کفایت برنامه​های اقتصادی آن دانست و با تاکید بر لزوم چاره​اندیشی در مقابل آن، خاطرنشان کرد: نه فقط رئیس​جمهور بلکه کلیه نهادهای نظام باید در مقابل مردم پاسخگو باشند. باید منصفانه به ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت​های پیشین که فاقد درآمدهای رویایی نفت بودند بپردازیم که چگونه منجر به کاهش تورم و عزت بین المللی و مدارا با مسئولین ارشد نظام می شد. اما این دولت علی​رغم حمایت​های بی شائبه و درآمدهای بالای نفت، نتوانست حتی در همکاری با دیگر قوا و مسئولان ارشد نظام موفق باشد.

عضو فراکسیون اقلیت نطقش را اینگونه پایان داد: درود به دولت​های خاتمی عزیز و هاشمی بزرگ!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *