بازدید روزانه ۱۸۰۰ گردشگر نوروزی از تالاب بین‌المللی شادگان

خورنا: فرماندار شادگان از بازدید روزانه یک‌هزار و ۸۰۰ گردشگر نوروزی از تالاب بین‌المللی در این منطقه خبر داد.

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: تالاب بین‌المللی شادگان در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌ است.

وی با بیان اینکه تالاب شادگان بزرگ‌ترین تالاب ایران است، اظهار کرد: این تالاب یکی از ۱۸ تالاب بین‌المللی ثبت شده در یونسکو است.

فرماندار شادگان در ادامه با اشاره به اینکه این تالاب نقش رابط بین رودخانه جراحی و خلیج فارس را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: تالاب بین‌المللی شادگان محل مناسبی برای پذیرش پرندگان آبزی مهاجری است که از شمال اروپا و کانادا و سیبری در پاییز به منطقه روی می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال استقبال بسیار خوب و بی‌نظیری از تالاب شادگان شد، خاطرنشان کرد: امسال از جای جای ایران به‌ویژه از استان‌های اصفهان، فارس و شهرهای شمالی از منطقه جذاب و دیدنی تالاب دیدن کردند.

به گفته فیوضی امسال به طور متوسط روزانه بین یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۱ هزار و ۸۰۰ گردشگر از این تالاب بازدید می‌کردند.

وی اضافه کرد: شادگان به لحاظ برخورداری از تالاب بین‌المللی شادگان و قرار داشتن در مسیر آبادان، ماهشهر هر سال میزبان تعداد زیادی مسافر و مهمان نوروزی است.

فرماندار شادگان افزود: این منطقه امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تعداد زیادی مهمان و مسافر نوروزی از اقصی نقاط مختلف کشور به این شهرستان ورود و از آن بازدید کردند.

وی در پایان گفت: پوشش گیاهی درون تالاب، چراگاه و منبع مهم تأمین علوفه و غذا برای دام‌های روستاییان حاشیه تالاب تلقی می‌شود.