اسکله دوم مایعات منطقه ویژه ماهشهر به بهره‌برداری رسید

خورنا: مسئول پروژه اسکله شماره دو صدور مایعات منطقه ویژه ماهشهر گفت: با بارگیری ۷.۵ تن لاستیک پتروشیمی اروند، اسکله دوم مایعات منطقه ویژه ماهشهر به بهره‌برداری رسید.

عبدالرضا بااوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: با پهلوگیری نخستین کشتی در اسکله دوم مایعات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بهره‌برداری از این اسکله آغاز شد.

وی افزود: نزدیک به ۷.۵ تن کاستیک پتروشیمی اروند از طریق اسکله جدید صدور مایعات منطقه ویژه بارگیری و صادر شد.

مسئول پروژه اسکله شماره دو صدور مایعات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس برنامه‌ریزی، سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع میعانات پتروشیمی از این اسکله بارگیری و تخلیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۴۸۸ تن کاستیک ۵۰ درصد، نخستین محصولی بود که از طریق این اسکله به مقصد کشور هند بارگیری و ارسال شده، گفت: با تجهیزاتی که بر روی اسکله نصب شده این ظرفیت تا سقف دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن قابل افزایش است که ظرفیت مازاد براساس درخواست شرکت‌های منطقه قابل بهره‌برداری خواهد بود.

بااوش بیان کرد: طول عرشه این اسکله ۹۹ متر و عرض آن ۲۸ متر است و همچنین دارای پل و جاده دسترسی به طول‌های ۷۲ و ۵۵ متر است که با به سرویس آمدن آن، محصولات اصلی منطقه از جمله EDC و کاستیک پتروشیمی اروند، متانول پتروشیمی فن‌آوران، Heavy End پتروشیمی بوعلی‌سینا از طریق چهار بازوی بارگیری اسکله‌ها و محصولات پتروشیمی شازند نیز از طریق بازوی پنجم صادر می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف اجرای بهره‌برداری از این اسکله عنوان کرد: این اسکله که با هدف رشد و توسعه صادرات محصولات مایع مجتمع‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرا شده، دارای سیستم‌های پیشرفته‌ای برای تنوع بارگیری و سهولت در ایمنی بارگیری و جابجایی در آن است.