آبادان و خرمشهر شهرهایی گردش‌پذیر اما فاقد اقامت‌گاه و هتل کافی

خورنا: یکی از مشکلات جدی گردشگران و مهمانان نوروزی عدم وجود هتل در شهر خرمشهر و پایین بودن تعداد اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های شهر آبادان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در سومین گزارش میدانی خبرنگاران خبرگزاری فارس از وضعیت نوروز ۹۱ در شهرهای آبادان و خرمشهر مهم‌ترین دغدغه مسافران را عدم وجود هتل مناسب در شهرهای آبادان و خرمشهر و مشکل استحمام مسافران عنوان کردند.

کمبود هتل در آبادان و خرمشهر

رضا جعفری یکی از مسافران نوروزی که از زنجان عازم شهرهای خرمشهر و آبادان شده در این باره گفت: الان نزدیک چهار روز است که در این دو شهر حضور داریم و متاسفانه هیچ هتل و حتی مسافرخانه‌ای برای اقامت پیدا نکرده‌ایم در خرمشهر تنها دو هتل خیلی کوچک وجود دارد و از مسافرخانه نیز در این شهر خبری نیست.

وی افزود: در این مدت امکان استحمام برای ما فراهم نشده و این موضوع باعث شده علیرغم میل باطنی خود زودتر از موعود از این شهرها خارج شویم.

محمدرضا پورسماواتی یکی دیگر از مهمانان نوروزی که از شهر ابرکوه به آبادان سفر کرده می‌گوید: تعداد مهمان‌پذیرها و هتل‌های شهرهای آبادان و خرمشهر با میزان گردشگرانی علاقه‌مند به سفر به این دو شهر اصلاً همخوانی ندارد.

وی افزود: اگر چه مدارس شهرهای آبادان و خرمشهر برای اسکان مهمانان نوروزی تجهیز شده اما این مدارس اکثراً برای کاروان‌های راهیان نور در نظر گرفته شده و علاوه بر آن امکان استفاده از حمام در آنها وجود ندارد.

وی در خصوص نقطه نظر خود در زمینه امکانات این دو شهر به خبرنگار فارس در آبادان گفت: بجز بازار ته‌لنجی چیز خاصی در شهر آبادان ندیدم و حتی برای همسرم هم جای تعجب بود که همیشه تبلیغ می‌کنند آبادان شهر بندری است اما ما ساحلی یا دریایی در این شهر ندیدیم.

معصومه رادمهر همسر این مهمان نوروزی نیز در این باره گفت: به رودخانه بهمنشیر سری زدیم آنجا خوب ساحل‌سازی نشده و شبها برای اقامت مسافران زیاد مناسب نیست.

وی افزود: حیف است شهرهایی همچون آبادان و خرمشهر با این همه آوازه و شهرت از امکانات اولیه شهری محروم باشند.

گرانی در آبادان

امیر حسین جلالی که از شهر جهرم به خوزستان سفر کرده نیز گفت: بازار ته‌لنجی‌ها بهترین فرصت برای جذب گردشگر در آبادان است اما هم قیمت‌ها مناسب نبود و هم وضعیت بازار زیاد تعریفی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: به نطر می‌رسد بازار های آبادان بایستی توسعه یابند و حتماً برای پارکینگ و تردد راحت خودروها در معابر اصلی شهر چاره‌اندیشی شود.

وی تصریح کرد: باور کنید خودرو خود در فاصله زیادی از همین بازار ته‌لنجی پارک کردم که اکنون برای پیدا کردن آن مشکل دارم و نمی‌دانم کجا آن را پارک کردم.

گردشگران بدنبال دسترسی به ساحل اروندرود

سعید رضایی که از شهر دزفول به آبادان سفر کرده می‌گوید: در کنار بازار، بایستی مراکز اقامتی و تفریحی شهر آبادان توسعه یابد.

وی افزود: حیف نیست در منطقه روبروی بازار مرکزی مردم امکان دسترسی به ساحل و رودخانه اروند نداشته باشند.

فقدان نقشه راه در خوزستان

ندا مشیری که از تهران به اتفاق خانواده به شهر آبادان سفر کرده می‌گوید: آبادان نسبت به نوروز ۸۹ که ما به این شهر سفر کرده بودیم یک مقداری تغییر کرده اما باز انتظار می‌رود بیشتر به این شهر رسیدگی کنند.

وی در خصوص خدمات رسانی به مسافران نوروزی در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: من چیز قابل توجهی ندیدم در طول مسیر ورود به خوزستان در به در دنبال نقشه راه می‌گشتیم که پیدا نکردیم در آبادان و خرمشهر نیز نتوانستیم پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از روز پنجم عید وارد آبادان شده و به دلیل پیدا نکردن هتل در شهرهای آبادان و خرمشهر ناگزیریم تنها دو روز در این دو شهر به اتفاق خانواده اقامت کنیم.

آبادانی‌ها مهمان‌نوازند

امیررضا جعفری که از شهر درود لرستان به خرمشهر سفر کرده نیز می‌گوید: از سفر به خوزستان لذت بردیم ولی تنها مشکل ما فقدان هتل در این دو شهر است.

وی افزود: مردم آبادان و خرمشهر حقیقتاً مهمان نواز هستند و من در این دو شهر احساس آرامش می‌کنم.

آبادانی‌ها خوش لباسند

مینا پورصنعت که از شهر گچساران به آبادان آمده نیز گفت: تنها امتیاز آبادان مردم خوب و خوش لباس است.من یک طراح لباس هستم و حقیقتاً از پوشش و استفاده از رنگ‌ها توسط مردم شهر آبادان لذت بردم.

وی در خصوص خدمات رسانی به مهمانان نوروزی گفت: خدا را شکر که ما در آبادان فامیل داریم و مشکلی در بحث اقامت نداشتیم اما ترافیک و کم عرض بودن معابر واقعاً مردم را اذیت کرده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *